tigtal Delftsblauwe Heineken bierpullen aan evenzoveel prijswinnaars overhandigd WIELERRONDE "DE GOUDEN PIJL" In de stad Emmen wordt ieder jaar de wie lerronde "De Gouden Pijl" verreden. Grote namen uit het wielerwereldje zoals Jan Raas, Hennie Kuiper en de Belg Lucien van Impe, in gezelschap van vele collega's, reden 10 augustus in deze prof ronde mee. Bij aankoop van Amstel bier ontving de consument een flessenopener die op een informatiekaart met een afbeel ding van het parcours was geblisterd. VOETBALLEN IN AMSTERDAM Voor het eerst gehouden in het jaar van het 700 jarig bestaan van de stad Amsterdam, begint het Amsterdam 70(7) voetbaltoer nooi een klassieker in de voetbalwereld te worden. De Heineken brouwerij is, samen met het electronica-concern Sony, sponsor van dit internationale toernooi. Om dit evenement nog meer onder de aandacht van de voetballiefhebbers te brengen werd in de bierverkopende winkels in Amster dam en de directe omgeving een Heineken verkoopactie voor de detaillist op touw gezet. De detaillist ontving bij aankoop en het in display zetten van Heineken bier een felbegeerde Amsterdam 707 stropdas. De verwijzing naar dit voetbaltoernooi werd verkregen door bij de display de speciale 707 affiches op te hangen. OLDENZAAL'S OOGSTFEEST In de directe omgeving van Oldenzaal werd in het verleden in de landbouw voor het overgrote deel witte kool verbouwd. Van oudsher worden rond de oogst van deze koolsoort in de maand juli de zoge naamde "Boeskool is lös" feesten ge houden. Op de markt van Oldenzaal, in het hart van de stad waar massaal ingehaakt wordt op dit vierdagen durende feest, wordt dan een evenemententent geplaatst waarin allerlei artiesten optreden. Kopers en koopsters van Heineken bier ontvingen van de Boeskoolman die in de Heineken bierton rondreed, een bon voor een gratis Heinekenpilsje in deze feesttent, terwijl iedere vijftigste gelukkige een toe gangskaart voor een van de feestavonden cadeau kreeg. Bovendien ontving de con sument in de winkel waar zojuist Heineken bier gekocht was bij iedere krat een speciaal Heineken bierglas met het Boes koolembleem. SALLANDSE"STOPPELHAENE" Wat vandaag de dag als het grootste oogst feest van Salland bekend staat betekende vroeger, toen nog niet met moderne oogst- machines werd gewerkt, het einde van een periode van hard werken en het begin van een periode van feestvieren. In de laatste volle week van augustus vinden deze fees ten traditiegetrouw plaats. Typische Sallandse lekkernijen zoals kruudmoes en krententoete zijn onverbre kelijk met dit feest verbonden. Heineken bracht dit jaar een bijzonder fraaie poster uit waarop, naast een kleurige "stoppel- haene", informatie over het feest, de ingrediënten van de kruudmoes en tips rond het drinken van Heineken bier wer den gegeven. DE HEIDEWEEK In de gemeente Ede, omringd door uitge strekte heidevelden, werd eind augustus de jaarlijks terugkerende Heideweek ge houden. De mooie, dieppaarse kleurdiede heidebloemetjes eind augustus ten toon spreiden, inspireerde de illustrator Maas tot een fraaie tekening die in postervorm aan kopers van Heineken bier in Ede en omgeving werd aangeboden. Met bovengenoemde greep uit activiteiten heeft Heineken Nederland zich op plaatse lijk en regionaal niveau gemanifesteerd. Een vorm van promotie die ook in de toe komst wordt voortgezet. 13

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1982 | | pagina 13