In de maanden maart en april voert Amstel een nationale promotie die alle bierlief hebbers zal aanspreken. Koper, zo nadrukkelijk verbonden met de rijke Amstel brouwerstraditie, waarin de koperen brouwketels een grote rol spelen, vormt daar in het belangrijkste element. KOPEREN ONDERZETTER Gedurende de maand maart krijgt de con sument bij aankoop van een krat of tray Amstel bier een koperen onderzetter ca deau. De onderzetter is voorzien van een "bierig" motief. Er zijn er vier; uitbeeldend de brouwmeester, de keldermeester, de bottelaar en de kastelein. SPAREN Met het uitbrengen van een serie onderzet ters appelleert Amstel aan de spaarzin van de consument: men zal graag alle vier ver schillende onderzetters willen hebben, het geen uw omzet in Amstel bier ten goede zal komen. Die extra verkoop zal zo'n 15% be dragen. Dit was het door Nielsen gemeten effect van de Amstel glazenpromotie in 1981. Vooral ook omdat de promotie be trekking heeft op het gehele Amstel assorti ment: 30 cl, 50 cl, mono, blik, Amstel Gold en Amstel Oud Bruin waarmee de merk trouw van de Amsteldrinker wordt be loond. De actie zal worden ondersteund 'touwiv middels advertenties in regionale dagbla den. Onze winkelvertegenwoordigers leve ren de bij de genoteerde orders behorende aantallen koperen onderzetters zelf recht streeks aan de winkelier uit, hetgeen vooru dus geen handling met zich meebrengt. UNIEKE SET VOOR BIERLIEFHEBBERS MM promotie in i S\\ÖE

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1982 | | pagina 6