A. E Veldkamp R. Beishuizen „Reclame is natuurlijk geen tovermiddel. Met goede advertenties alleen krijg je Heineken nog niet bij de mensen op tafel. Maar dat hoef ik u niet uit te leggen. De rol die reclame vervult voor een vertrouwd en door-en-door bekend merk als 't onze,is dan ook een heel specifieke. De reclame-inspanningen van het merk Heineken moeten het beeld dat de consu ment van Heineken heeft ondersteunen. Reclame moet het merk steeds opnieuw laden met de aspecten die voor Heineken wenselijk zijn. En dat wordt niet alleen bereikt door pure produktkwaliteit en traditioneel vak manschap. Even belangrijk zijn sympathie, warmte en het sociale aspect: zeg maar de gezellig heid rondom Heineken. Al deze elementen en inspanningen moeten er toe leiden dat de consumenten voorkeur voor Heineken Bier gehandhaafd en zo mogelijk versterkt wordt. Dat is altijd al de basis voor onze recla mecampagnes geweest. En voor 1982 ligt dat niet anders. Het verschil met voorgaande jaren zit 'm in de uitwerking. Die is nog aanzienlijk gevarieerder. Aangescherpt en toegespitst waar dat kon. Enfin, oordeelt u zelf maar." ,,'t Zal duidelijk zijn dat de kracht van de nieuwe Heineken-cam- pagne niet schuilt in een incidenteel plaatje. We hebben heel be wust naar een brede aanpak gestreefd. De tijdschriftencampagne en de com mercials spelen daarin een centrale rol. Maar 't zou verkeerd zijn om de waarde van de andere benaderingen te onderschat ten. Er komt bijvoorbeeld een dagbladcam pagne waarin Heineken Bier op een actuele manier onder de aandacht wordt gebracht. Daar hebben we dit jaar al twee suc cesvolle voorbeelden van gehad. Namelijk de advertenties met als thema „Leuke vakantie gehad? Welkom thuis" en „Vergeet u niet dat u vanavond een uurtje langer hebt? Prettige avond". We komen bovendien op de bekende plakplaatsen met verschillende affiches, waar het bier bij wijze van spreken vanaf stroomt. Verder zullen er nieuwe radiocom mercials te horen zijn. En we komen uiteraard ook met een nieuwe consumentenpromotie, die op z'n eigen manier inhoud zal geven aan de bele ving van het Heineken- merk. Alles bij elkaar een brede campagne die z'n uitwerking niet zal missen. Elke consument zal volgend jaar ten minste 60 maal geconfronteerd worden met deze uitingen van ons nationale biermerk." (Marketing Manager Bier) (Chef Reclame Promotie Bier) 19

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1981 | | pagina 19