Ieder najaar richt Heineken zich met een nationale promotie op de consument. Deze promotie speelt een belangrijke rol bij het verkrijgen en behouden van de consumenten voorkeur en tevens bij het versterken van het merkimage. Het ligt voor de hand dat het premium dat bij deze actie verworven kan worden, qua sfeer en kwaliteit aansluit bij het Heineken bier. De keuze is daarom gevallen op een mondgeblazen bierpul, die fraai gedeco reerd is met handgeslepen gerst- en hop- motieven. Bovendien is de pul voorzien van een tinnen zegel, waarin twee initialen worden gegraveerd. Zowel de glasdecora tie als de tinnen munt zijn exclusief voor Heineken, speciaal voor deze promotie ontworpen. Voor f 24.- krijgt de consu ment de bierpul franco thuis. De promotie loopt in de maanden september en okto ber. Het aantal bierpullen is beperkt, zodat levering plaatsvindt zolang de voorraad strekt. ONDERSTEUNING De promotie zal intensief ondersteund worden door middel van kleurenadverten- ties in een groot aantal tijdschriften: Else- viers Magazine, HP magazine, Tip, Vrij Nederland, Libelle, Nieuwe Revu, Pano rama, Voetbal International, Studio, Avro/Televizier, Veronica, Tros Kom pas, N.C.R. V.- en Varagids. Via deze ad vertenties komt de consument de promotie drie tot vier maal tegen. Voor de ondersteuning in de winkel is op vallend materiaal beschikbaar in de vorm van: hangkaarten, staande displays met folderbakjes, guirlandes, schaphangers, folderbakjes voor het schap en bestelfol- ders. Voor folders en advertenties kan men beschikken over zwart/wit afdruk ken. STIMULANS BIEROMZET Het P.O.S.-materiaal maakt een goede bierpresentatie mogelijk. Deze promotie én de extra aandacht die in de winkel wordt besteed aan Heineken 30 cl, 50 cl en blik, zal de Heineken bieromzet zeker stimuleren. Bovendien krijgt iedere detaillist die op deze actie inhaakt, een originele Delfts blauwe bierpul cadeau. Al met al een actie, die met relatief gerin ge handelsinspanning de Heineken bier- omzet een stimulans geeft. BESTELWIJZE Via de bestelbon uit de winkel of via de bon in de tijdschriften, kan de consument de bierpul rechtstreeks bij Heineken be stellen. Na het insturen van de ingevulde bestel bon met een groene betaalcheque, euro- cheque of betaalkaart wordt de bierpul per post, voorzien van initialen zo snel moge lijk thuisgestuurd. HEEFT U NOG VRAGEN? Belt u dan even met Bureau Klantenservi ce, telefoon 071-89 28 17. NATIONALE HEINEKEN PROMOTIE 1981

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1981 | | pagina 3