Voor de consument begint de bokbiertijd in september. De handel is vanaf eind juni jongstleden al geconfronteerd met het nieuwe bokbierseizoen. En voor Amstel heeft dat seizoen een nieuwtje in petto: het vorig jaar in de horeca succesvol geïntroduceerde Amstel Bockbier wordt dit jaar ook in de winkels verkocht. In de thuisverbruikmarkt wordt vooral aan de slijters een belangrijke rol toegedacht bij de verkoop van Amstel Bockbier. De positie van het merk Amstel bij de slijters is een gezonde basis voor de verkoop van het Bockbier van 's lands beste brouwers. Want de merkvoorkeur die voor pils geldt, heeft z'n positieve invloed op bokbier. Drinken uw klanten Amstel pils dan geven zij ook de voorkeur aan Amstel Bockbier. En wat voor de slijter van groot belang is: door het voeren van een compleet assorti ment van het biermerk dat men verkoopt onderstreept de slijter zijn biervakman schap. OOK THUIS De consumenten die vorig jaar in een ho recabedrijf kennis hebben gemaakt met- het-terug-van-weggeweest- Amstel Bock bier zullen, getuige het succes van deze in troductie, ook thuis wel eens van zo'n heerlijk glas Amstel Bockbier willen ge nieten. Donkere najaars- en wintermaan den krijgen een robijnrode tint met Amstel Bockbier, dat het bij Hollandse maaltijden AMSTEL BOCKBIER. TISNUDETIJD. "i I AMSTEL BOCKBIER. TISNUDETIJD. 1 zo uitstekend doet, Adviseer uw klanten eens een mosselmaaltijd met Amstel Bockbier! MARKT Bokbier neemt de twee plaats in wat be treft het marktaandeel in het segment van de overige biersoorten. Gezien het typisch seizoensmatige karakter van dit produkt kan het in de maanden september, okto ber, november en december een goede marge opleveren. Van belang is natuurlijk wel dat het goed onder de aandacht wordt gebracht middels display- en point of sale materiaalOm dat te realiseren is er sfeer vol en opvallend materiaal ter beschikking Hangkaarten, raamstroken en schapkaar- ten helpen u mee om Amstel Bockbier op de juiste wijze aan de klanten te presen teren. Onder het motto: '"t Is nu de tijd" wordt het specifiek seizoensmatige karak ter van de Amstel Bockbier campagne be nadrukt. 10 BIER I - L

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1981 | | pagina 10