a i De Amstel reclamecampagne is inmiddels ruim zes jaar gebaseerd op het thema ''ple Ook voor de t. v.- en radiocommercials geldt dit thema als uitgangspunt. Plezier en gezelligheid spelen een belangrijke rol bij de bierbeleving wijze waarop de con sumenten bier ervaren). Bier is naast dorstlessend zeker ook gezellig. Het is recht streeks gekoppeld aan bruine cafeetjes, een feestje thuis, een bruiloft, een kaartavond- je, een avondje gezellig televisie kijken. zier Door middel van onder andere reclame heeft Amstel zich het plezierige bierbeeld eigen gemaakt zoals Heineken dat met "Heerlijk Helder" heeft gedaan. Gebaseerd op de kwaliteit van Amstel bier en de gezelligheid die Amstel biedt, ontstaat bij de consument een zekere extra waardering, hetgeen leidt tot merken trouw en merken voorkeur. Bij het maken van reclame is het essen tieel, dat langere tijd dezelfde basis of het zelfde thema gebruikt wordt, omdat het enige tijd duurt voordat de consument zich het thema eigen maakt. Is het thema of het te vormen beeld een maal bekend, dan is voortdurende bevesti ging noodzakelijk. De uitvoering van de reclame, en in geval van tijdschriften is dit het foto-materiaal, moet echter van tijd tot tijd wel vernieuwd worden. De consument raakt immers ge wend aan bepaalde advertenties, waardoor het effect afneemt. Vandaar dat in 1981 de Amstel tijdschrif tencampagne is vernieuwd. V BIJ ELK PLEZIER MIJN AMSTEL BIER. bij ELK PLEZIER MIJN AMSTEL BIER. BU ELK PLEZIER, MUNAMmBIER.^iHF BIJ ELK PLEZIER,MUN AMSTEL BIER 14 Nieuwe Amstel reclamecampagne BIJ ELK PLEZIER MIJN AMSTEL BIER A' BEER L 5

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1981 | | pagina 14