VANAVOND OMCUUR Bij elk plezier hoort Amstel Bier. Op het gebied van reclame en promotie is Amstel altijd al zeer actief geweest. In kran ten en tijdschriften, via radio, t.v. en bios coop wordt de consument met de bekende Amstel thema's geconfronteerd. Amstel wordt gepresenteerd als een bier dat bij ge zellige gelegenheden hoort: "Bij elk ple zier hoort Amstel bier'Plezier is immers een belangrijke eigenschap van bier; daar, waar het gezellig is wordt vaak bier ge dronken. Dit thema wordt in de Amstel re clame ondersteund door afbeeldingen van mensen die gezellig samenzijn: aan het vissen, op het strand, musicerend en op bruiloften en partijen. Niet alleen voor bier maar voor ieder merkartikel is het belangrijk een consequ ent image op te bouwen. Bij een steeds wisselende reclame-boodschap krijgt de consument een verward beeld van het pro- dukt. Vandaar dat Amstel nu al enige jaren het thema "plezier" hanteert. Naast de landelijke reclamecampagnes wordt Amstel door middel van een jaar lijkse promotie onder de aandacht van de consument gebracht. Verschillende van deze promoties sloten aan bij het thema plezier/gezelligheid, zoals een moppen- actie en een actie waarbij een volledig ver zorgde party viel te winnen. Dat dit recla me- en promotiebeleid zijn vruchten heeft afgeworpen blijkt uit de hoge merktrouw ten opzichte van Amstel bier. Meer dan 65% van het Amstel bier wordt gekocht door mensen die nooit een ander merk ko pen. DIT IS DE MAN DIT IS Z'N BIER AMSTEL 'AMSTEL' 8 Actief redamebeleM i Reclame-thema uit eind zestiger jaren Eén van de meest recente afbeeldingen uit de tijd schrift-advertenties

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1980 | | pagina 8