CALORIE-ARM IN DE LIFT De calorie-arme frisdranken hebben duidelijk de belangstelling van een groot aantal consumenten dat op de lijn let. Veel bekende smaken zijn ook te koop* in een calorie-arme versie en dat geeft een vol wassen karakter aan deze markt. De groei van het aantal frisdranken binnen het suikervrije segment heeft geleid tot een omzetstijging van meer dan 30%. Deze extra omzet in het frisdrankenschap leidt tot de conclusie dat suikervrije Seven-Up in het schap geplaatst moet worden. Het is gebleken dat de omzet van suikervrije Seven-Up niet ten koste gaat van Seven-Up regular; het is een additionele omzet. Op die manier wordt een compleet aanbod in de lemon-lime markt gecreëerd. STERKE POSITIE In die lemon-lime markt heeft Seven-Up een sterke positie, hetgeen uit de cijfers blijkt: Seven-Up is op weg om de helft van de lemon-lime markt voor zich op te eisen. Nu de suikervrije Seven-Up een smaak- vernieuwing heeft ondergaan is te ver wachten dat haar aandeel in.het suikervrije segment nog verder zal stijgen. Juist ook Omdat Seven-Up het vernieuwde produkt fors zal ondersteunen. RECLAME Bij een vernieuwd produkt hoort een nieu we manier van communiceren. Zowel in de winkel als in advertenties zal suiker vrije Seven-Up met een jonge uitstraling onder de aandacht van de consument ge bracht worden. In de winkel zullen krat- en schapkaarten, alsmede schaprailstrips de vernieuwde thematiek uitdragen. De advertenties tonen een sfeervolle en tourage waarbij de nadruk zal liggen op de "lekkere" vernieuwing van suikervrije Seven-Up. De uitlevering van het nieuwe Seven-Up produkt in literfles is half juli gestart.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1980 | | pagina 5