*Mjl fis Op 20 mei 1980 heeft drs. M.W.M. Doll, hoofd van de afdeling toerisme van het Ministerie van Economische Zaken, op het vakantiepark De Zanding in Otterlo de opening verricht van de eerste Toko-supermarkt "nieuwe stijl" Toko Recreatie Service bv. van Dit bedrijf exploiteert al sinds jaren levensmiddelenwinkels op campings en recreatiepar ken, beter bekend als kamp winkels. De kampwinkel is over het algemeen eenvoudig ingericht en heeft een beperkt assortiment. Toko heeft nu bij wijze van proef drie van zijn kampwinkels omgevormd tot een volwaardige supermarkt. Indien het experiment het suc ces heeft dat men ervan ver wacht, zullen meer kamp win kels worden aangepast. Bij de opening verklaarde drs. J.J. van der Burg, directeur Ahold Detailhandeldivisie Neder land, waartoe Toko Recreatie Service behoort, dat men met de nieuwe winkelformule in speelt op zowel het veranderde patroon in het toerisme als op de huidige wensen van de consument. "Steeds meer mensen blijven tijdens hun va kantie in eigen land en dus ook op een Nederlandse camping. In een Toko-supermarkt kan de recreatieve consument alles vinden wat zijn verblijf op de camping veraangenaamt. Het assortiment is zo volledig dat hij of zij voor het doen van boodschappen de camping niet hoeft te verlaten", aldus de heer van der Burg. GEKOELD SCHAP Door de volledigheid van het assortiment kan de consument ook kiezen en vergelijken. Daarbij is er een ruime keuze aan "fris en vers" in een win kel die ruim en overzichtelijk is ingericht. Als primeur voor Nederland heeft de Toko-su permarkt een gekoeld schap voor het gehele bier- en fris-as sortiment. Ook op dit gebied voert de supermarkt een uitge breid assortiment; naast Hei- neken en Amstel is er nog een aantal andere biermerken te vinden. De beschikbaarheid van reeds gekoelde dranken zal gezien de geringe koelmo- gelijkheden van de camping bewoner, zeker een bijdrage leveren aan een zo comfortabel mogelijk verblijf. *a. W.V-*0^ Gedurende een groot aantal maanden in 1980 wordt in Rot terdam een groots opgezette manifestatie onder het motto "Rotterdam Thuishaven" ge organiseerd. Rotterdam en haar haven zijn onverbrekelijk met elkaar verbonden. Als ha ven is de stad een bestemming voor schepen uit de gehele we reld, daarnaast is Rotterdam een thuis voor bijna 600.000 inwoners. Die twee elemen ten, havenstad en woonstad, zijn het uitgangspunt voor tal van activiteiten en evenemen ten die tot eind september 1980 Gbebsö worden georganiseerd. De manifestatie wil de haven weer dichter bij de Rotterdam mer brengen. Na de Tweede Wereldoorlog is het haven ge deelte steeds verder van de stad gegroeid. Uitbreidingen, van zowel de haven als de stad, leidden er toe dat de haven voor de Rotterdammer van nu letterlijk en figuurlijk ver van zijn bed is komen te liggen. Die afstand wil de Thuisha venactie overbruggen. In het kader van de Rotterdam Thuishaven manifestatie is be gin mei jongstleden het nieuwe mariniersmuseum in het Hulst kampgebouw geopend. In juni was Rotterdam het eindpunt voor twee zeilwed strijden: de Nedlloyd Spece rijenrace die in Djakarta startte en de Homeport zeilrace op de Noordzee. Tal van buiten-evenementen zullen in de zomer het Rotter damse straatbeeld bepalen Ook de horeca speelt in op de vele activiteiten die er onder nomen worden. Heineken heeft onder meer een speciaal viltje gemaakt met het vignet van Rotterdam Thuis haven. 12 TOKO'80 Nieuwe vorm van kampwinkel De nieuwe Toko-supermarkt in Otterloo ROTTERDAM THUISHAVEN i

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1980 | | pagina 12