AFFICHES MD Hl Pepsi heeft de afgelopen tijd niet stil gezeten. In de zomermaanden wordt een groot aantal jongeren - de belangrijkste doelgroep van Pepsi - niet alleen via radio, t.v. en bioscoop maar ook via hun schoolagenda met de dynamische reclame van Pepsi geconfronteerd. Daarnaast brengt Pepsi voor de sportliefhebbers een serie opvallende affiches en een kleurig Pepsi surfzeil. Affiches komen steeds meer in trek als de coratiemateriaal. Daarom heeft Pepsi, met name voor kantines en horecabedrijven, een drietal sportieve prenten ontwikkeld, die u op deze pagina ziet afgebeeld. Hoewel deze posters bestemd zijn voor de Nederlandse markt, is bewust gekozen voor afbeeldingen van sporten die in de Verenigde Staten zeer populair zijn: bas ketbal, honkbal en ijshockey. Hiermee wordt de Amerikaanse afkomst van Pepsi nog eens extra benadrukt, en dat is belangrijk in de colamarkt. Het formaat van deze affiches is 58 x 83 cm. Daarmee komen zij goed over in sporthallen en op scholen. Met deze decoratieve serie sportaffiches hoopt Pepsi haar toch al sterke positie in de horeca- en bij-het-werk-sector verder te verstevigen 9 PEPSI BRUIST \M ACTIVITEITEN W/

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1980 | | pagina 9