OF DE ACTIES VAN EEN ACTUELE BORREL Jonge ji i In december van het afgelopen jaar startte Hoppe met een nieuwe reclamecampagne in de landelijke dagbladen. Paginagroot werd Hoppe jonge jenever en vieux op een nieuwe wijze aangeprezen. .WSTILUTHUR "mteit va 19'^teur 7?^" sia, Sf*°ordeerdt "Hoppe scheelt 'n slok op 'n borrel" luidde het motto. Deze campagne wordt in 1980 voort gezet. Deze activiteit rond Hoppe is de aanleiding om nader in te gaan op de plannen en de visies die er bij de Gedistilleerd en Wijngroep Nederland leven. We praten met de heer R.V. Strobos, marketing manager van GWN. "We waren aan een nieuw motto toe. Daarnaast hebben de marktomstandig heden zich de laatste tijd gewijzigd. Om die redenen hebben we gezocht naar een andere, indringende aanpak. Overigens moet ik zeggen dat het vorige thema goed heeft gewerkt voor het merk imago van Hoppe." MERKENBEKENDHEID De nieuwe reclame-campagne heeft voornamelijk ten doel de al enige jaren op hetzelfde niveau staande merkenbekendheid van Hoppe op te voeren. Om in reclame-termen te spreken: de nieuwe campagne moet "meer impact scoren". Tegelijkertijd is het de bedoeling om de consu ment te laten weten dat Hoppe een scherp geprijsde jenever is. Op dit moment is het moeilijk te zeggen of de campagne inder- deze Jenev vanouds de borg voor "»rs de srtlaak van i CaPsule onbeschut fijne t HOPPE, JONGEJENE

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1980 | | pagina 5