WAARACHTIG DE JAREN TACHTIG Zoals van een produkt als Seven-Up verwacht mag worden, staat men niet stil bij de successen en de situatie van vandaag, maar wordt de blik op de volgende jaren geworpen. "De enige smaak..." enz. had z'n werk gedaan en was gedeeltelijk achterhaald. De wereld waarin we leven is ook veranderd. Consumenten hebben meer vrije tijd en gebruiken die anders dan vroeger. In die tijd past Seven-Up en daar is volledig op ingehaakt met de nieuwe reclame- campage: Seven-Up, daar fris je van op. Een thema dat wordt ingevuld met sportieve beelden van - in willekeurige volgorde - trimmers, joggers, fietsers, hobbyers, sporters, liefhebbers, ama teurs, serieuzen, maar allemaal sportief. Seven-Up appelleert aan dat "sportieve" leven. BREEDUIT GEBRACHT Met inschakeling van alle media wordt deze nieuwe reclame-aanpak gebracht: televisie, radio en bioscoop, terwijl in tal van bladen het sportieve beeld van Seven-Up onder de ogen van de lezers Actieve advertenties 22 wordt gebracht. Trouw aan de traditie gaat Seven-Up op het gebied van promoties zeer actief voort. Het gehele jaar door worden promoties ontwikkeld die aansluiten bij de grote sportieve activiteiten als Europa-Cup voetbal en Tour de France. Hiernaast worden sportieve mensen in staat gesteld hun kunnen te tonen dat door Seven-Up eventueel wordt beloond. De ijshockey- club De Bisschop en de basketball-club Eve Adam-Stars worden gesponsored en de Seven-Up Popfoon gaat een nieuw leven in als de Seven-Up Sport Popfoon (020-76.70.11). Naast deze promoties wordt in de winkels een zeer actief displaybeleid ontwikkeld. Geen moment wordt ongebruikt gelaten om het actieve, sportieve gezicht van Seven-Up te tonen. Hiervoor zijn foto- en filmopnamen gemaakt in het moederland van Seven-Up: de Verenigde Staten in de omgeving van Los Angeles met het doorlopend mooie weer. Hier zijn prachtige televisie- en bioscoopfilms gemaakt die sinds 1 januari 1980 in alle belangrijke bioscooptheaters de hoofdfilm voorafgaan. In kranten en tijdschriften verschijnen sportieve adver tenties die de nieuwe wereld van Seven-Up uitstralen. Seven-Up heeft een nieuw gezicht dat sportief en actueel is en waaruit blijkt: Seven-Up, daar fris je van op. SEVEN-UP, 'N STERK MERK De tachtiger jaren zijn ook voor Seven-Up nu begonnen: sprankelend, sportief en spannend. Hiermee start een uitdagende nieuwe periode in het leven van Seven-Up. Uitdagend, jong en vol smaak, dat is niet verwonderlijk met een produkt als Seven-Up dat z'n verkoopmogelijkheden door de jaren heen heeft verdiend.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1980 | | pagina 22