20.000 stuks voor de food-artikelen en gericht op de horeca- en levensmiddelen detailhandel afnemers en voor non-food wordt de folder in een oplage van 30.000 stuks verzonden. Sligro geeft een logisch vervolg aan deze folder en de daarin opgenomen aanbiedingen door haar af nemers in de gelegenheid te stellen een consumentenfolder te laten vervaardigen, hetgeen tegen kostprijs gebeurt, waarin dezelfde artikelen zijn opgenomen die de detaillist aan de hand van de ZB-folders kan inkopen. Dit systeem, om naast een inkoopfolder voor de detaillist een consumentenfolder te vervaardigen, werkt uitstekend. Er worden op dit moment consumentenfolders gedrukt in een oplage van ruim 100.000 stuks. De reclame-afdeling geeft ook begeleiding op het gebied van winkelinrichting, prijs kaarten, decoraties enzovoort. Er wordt bij Sligro de laatste twee jaar extra veel aandacht besteed aan de horeca- en recreatiemarkt en aan grootver bruikers. En dat niet alleen op het gebied van alle produkten die in dat soort bedrijven worden verkocht, maar ook op het gebied van alle andere zaken die in zo'n bedrijf worden gebruikt, zoals: ser viesgoed, bestek, horecamachines, kleding enz. Deze groep artikelen is in middels uitgegroeid tot 3.000 stuks, redenen waarom Sligro de stelling ver kondigd: "Anderen noemen zich horeca- grossier, Sligro is het". In dit jaar gaat Sligro nog meer aandacht besteden aan het AGF assortiment en andere versgroepen zoals diepvries en vleeswaren. Deze groepen nemen een in belang toenemende plaats in binnen het levensmiddelenassortiment en daarnaast is het voor de afnemer bijzonder practisch wanneer hij ook deze artikelen in een zo groot mogelijke keus en verscheidenheid bij Sligro kan inkopen. In het slot van het artikel van november 1974 werd de verwachting uitgesproken dat in 1975 de omzet de magische grens van 100 miljoen gulden zou bereiken en dat in de daarop volgende vijf jaar deze omzet, naar men hoopte, nog met vijftig procent zou toenemen. Sligro heeft deze prognose, in positieve zin, moeten her zien. Men is ervan overtuigd dat in 1980 de omzet ruim boven de 200 miljoen gulden komt, een cijfer dat de instelling binnen dit bedrijf, dat het belang van de klant zeker ook het belang van Sligro is, onderschrijft. Ondanks de vele kassa's is er wel eens spitsuur. Het transport naar de eigen filialen gebeurt met 17 achttonners en 3 tweeëntwintig ton trailers De afdeling telefonische verkoop De Sligrovestigingen zijn ook op de horeca gericht. 17

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1980 | | pagina 17