koop geschiedt veelal telefonisch. Er wordt tevens aandacht geschonken aan het persoonlijk contact. Dat is allemaal wel even anders dan in vroeger jaren, toen je de afnemers altijd intensief bezoeken moest. Ieder bezoek mocht je eigenlijk een klein feestje noemen, want door een gezellige band te kweken, hetgeen rijke lijk overspoeld werd met de nodige drank jes, moest je de klanten toen voor je win nen. De mensen kochten in die tijd niet het merk van het produkt, maar het produkt kreeg het stempel mee van de leverancier, vandaar de naam "Uijlenbier" in die da gen. Nu zijn de mensen sterk merkbewust en is de taak van de agent ook een heel an dere, je moet nu vooral kunnen adviseren. Het moet mij van het hart, dat drankenpro ducenten door groothandelaren en horeca ondernemers wel eens verkeerd beoor deeld worden. Ten onrechte, want ik durf eerlijk te bekennen dat ik veel dank aan hen verschuldigd ben en aan de brouwerij in het bijzonder. Altijd waren ze bereid de helpende hand te reiken als dat nodig was. Ik moet dan ook zeggen dat ik mijn leven op dezelfde manier zou overdoen, want ik heb er veel vrienden aan overgehouden. Ik ga graag om met mensen in het algemeen en je komt er veel tegen waar je alles voor wilt doen. Er moet onderling een ver trouwenspositie zijn, want vertrouwen is in de handel zo ontzettend belangrijk. Natuurlijk ondervind je ook wel eens een teleurstelling, maar daar stap ik overheen. Oude opname van het pand aan de Appeldijk. Recente opname van drankenhandel Erven Aden Uijl. Het agentschap beschikt thans over vol doende ruimte om alle dranken op te slaan: een open magazijn van 900 m2 en een overdekte magazijnruimte van 500 m2. Bovendien heeft men de beschikking over een accijnsvrije opslag van 250 m2 en te vens heeft men nog een pakhuis in huur. Daarnaast treft men in het pand Appeldijk 15-17 een expeditiekantoor, een kantine, een computerafdeling en een administra tiekantoor aan. Het expeditiematerieel be staat uit vier grote vrachtwagens, twee be stelwagens en een vorkheftruck. Kijkje op het expeditieterrein. TELEFONISCHE VERKOOP Toon den Uijl daarop inhakend: "Het wordt steeds moeilijker de klanten te bele- veren. Vooral in de binnenstad van Gorin- chem kun je overdag de vrachtwagens bij na niet kwijt, waardoor er dikwijls pas 's avonds of 's morgens vroeg beleverd wordt. Aan de routing voor het hele gebied wordt ook veel aandacht besteed want wij probe ren altijd op dezelfde tijd bij de klanten te zijn en dat wordt gewaardeerd. De ver- 15 HANDEL U. WIJN «i GIDISTILLtLRD AM STEL BROUWERIJ

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1979 | | pagina 15