HEINEKEN RECLAME VAU IN DE PRIJZEN 't Is er weer. Kort geleden heeft het concern drie onderscheidingen gekregen voor reclame-uitingen voor het merk Heineken. De Heineken tv-commercial werd door de consument als bes te tv-commercial van 1979 beoordeeld en twee vakbladadvertenties - Bokbier en Hei neken Bierpulpromotie - werden door een jury onderscheiden met een eervolle vermel ding. HEINEKEN TV-COMMERCIALS: DE ALLERBESTE Door de Stichting Etherreklame (STER) is in september 1979 een onderzoek gehou den naar de als beste gewaardeerde tv- commercials in 1979 bij het Nederlandse publiek. Aan circa 1.000 personen, in de leeftijdsklasse van 15 tot 70 jaar, is de vol gende vraag voorgelegd: "Welke van de STER-reclamefilms die u dit jaar op de te levisie gezien heeft, vond u de allerbes te?" De Heineken film kreeg hierbij ver reweg de hoogste score, met een zeer rui me voorsprong op de rest. Bij de uitreiking van deze prijs, schetste de heer Smeekes (STER) de waarde van deze onderscheiding alsvolgt: "Het oor deel van het Nederlandse publiek lijkt ons niet onbelangrijk, misschien wel belang rijker dan dat van juryleden van internatio nale filmfestivals. HEINEKEN VAKBLAD ADVERTENTIES: EERVOLLE VERMELDINGEN De uitgever van Distrifood - een vakblad voor de levensmiddelenhandel - wil met het instellen van de jaarprijs "het zilveren winkelwagentje" het niveau van de vak bladadvertenties verhogen. In het bijzon der werd door de jury gelet op het belang van de vakbladadvertenties als middel om met de detailhandel als specifieke doel groep te communiceren. De jury, bestaande uit 2 detaillisten, 2 per sonen uit het grootwinkelbedrijf, 2 groot handelaren, 2 fabrikanten en 2 onafhanke lijke reclamedeskundigen, heeft een jaar lang elke week de advertenties uit Distri food beoordeeld. In totaal zijn zo'n 500 advertenties de revue gepasseerd. Beoor deeld werd op vier onderdelen: opvallend heid, inleving in de wereld van de doel groep, inhoudelijke waarde en overdracht van de informatie en grafische uitvoering. Van het totaal aantal beoordeelde adver tenties stelt de jury vast dat de 22 hoogst genoteerde advertenties een bijzondere waardering ondervinden en dat zij ten voorbeeld kunnen worden gesteld aan die genen, die zich ten doel stellen betere vak bladreclame te ontwikkelen. In deze groep zaten de Heineken Bierpulpromotie en de Heineken Bokbier advertentie, welke laatste de hoogste score op het cri terium opvallendheid heeft behaald. Dat laten uw klanten zich niet ontgaan: Heerlyk. helder Heineken iUMiiekcn ■d lm inkleur ui de bladen l)oc lui /rit Ijora. l-iMlc,MiU|inci, Storv, IYM. I In Hcuc. Nieuwe Run, Panorama. Voetbal Imcmaiinnal. AVRCV Televirier, lm» Kompa,Stud»en de Nl."RV- en VAKA (id. Mn (ndcntcunlnu op de radio. Mocht u 1K)|! vregen hebben, helt u dan even mrt Uunau Klameneervlcc, ld 07I-H92KI7 Heineken bierpul met tinnen deksel waarin de eigen initialen worden gegraveerd voor slechts f2ï50.1 leineken «aai in de periode van Tl november W/Ham Jl nuurt IV7V uw klonlcn een uniek aanbod doen \taot dcehn 127,10 kan iedereen een prachüjie moid- Je moet ze zien. Je moet ze horen. Het is iets meer, mag dat? Sterren stralen overal. Als de dag van toen Heerlijk, helder Heineken Had u anders nog iets gehad willen hebben...? 13

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1979 | | pagina 13