I pïr, grapefruitachtige drankjes (onder an dere op basis van wodka) zich zeer sterk. De Nederlandse consument, vooral in de grensgebieden, is niet on gevoelig voor deze ontwikkelingen. Naast het genoemde sneller wisselende smaakpatroon, valt te constateren dat steeds meer jonge mannen en vrouwen dezelfde voorkeur voor bepaalde drankjes gaan vertonen. Een trend die voornamelijk zijn oorsprong vindt in de wijnhoek en die voorlopig nog niet ten einde is. Drankjes die exclusiviteit in zich dra gen, die daarbij mogelijkheden hebben zich te laten „aankleden" vinden meer en meer de weg naar de consument. Kortom, we bevinden ons in een opko mende Nederlandse gedistilleerd cul tuur, waarin Paradisi qua presentatie en smaak haar partij danig kan meeblazen. Introductie Paradisi Voorafgaand aan de introductie op de Slijtersvakbeurs, is een mailing naar de meeste branchegenoten gestuurd. Zij waren dus tijdig op de hoogte en konden derhalve gebruik maken van de in deze mailing aangeboden gelegenheid Para disi te proeven. Hiervoor was op de Slijtersvakbeurs een speciale Paradisi stand ingericht, waar de bezoekers in een exotische omge ving kennis konden maken met het nieuwe produkt. Na de introductie bij de groothandel is een grootscheepse consumentenactie medio september van start gegaan. Bij aankoop van een fles Paradisi ontving de consument een speciaal in Frankrijk ontwikkeld glas met opdruk. Een aan trekkelijke actie, die met uitgebreid winkelmateriaal ondersteund werd, be staande uit onder meer een fraaie toon bankdisplay en een raambiljet. Paradisi en de slijter Een van de belangrijkste schakels bij de introductie van een nieuw produkt is de slijter. De meeste slijters zijn bezocht door vertegenwoordigers, die Paradisi gekoeld lieten proeven. Dat is één. Daarnaast zijn de slijters uitgebreid in gelicht over de glazenactie en het dis playmateriaal. De vertegenwoordigers hebben gewezen op de mogelijkheden voor de slijter om in actie te gaan met Paradisi. De door de slijter aan de dag te leggen activiteiten met betrekking tot deze introductie zijn beloond: De slijter ontving een aantrekkelijk premium. Aangezien Paradisi een uitstekende marge heeft, ligt er weinig meer in de weg om deze nieuwe drank tot een suc ces te maken. Nederland gaat aan de Paradisi De GWN heeft zich sterk gemaakt door op korte termijn een aantrekkelijk nieuw produkt te ontwikkelen. In de presentatie van de fles is een har monie gevonden tussen een zekere exclusiviteit en een kleurstelling die de Nederlandse (jonge) consunjent zeker zal aanspreken. Ondersteund door een door de GWN opgezette introductiecampagne, dient Paradisi een vaste plaats binnen het assortiment van zowel de groothandel als de slijter te kunnen verwerven! SERVE ON KT A "«OOW.SLD s. GVM

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1979 | | pagina 5