Klinkende horeca- actie voor Royal Club Nieuwe mix promotie voor Seven-Up Eén miljoen Vrumona kratten binnen een jaar naarSRV In september heeft Royal Club weer eens danig aan de weg getimmerd met een horeca-actie die klonk als een klok. Bij afname van 10 kratten Royal Club 200 cc assortiment, waarvan minstens drie kratten Royal Club Shandy, kreeg de horeca-onderne- mer namelijk een fraaie koperen bar-bel cadeau. Deze actie is de grootste geworden die Vrumona ooit voor één merk in de horecasector heeft gehouden. Nog nooit tevoren zijn in één keer zoveel "premiums" tegelijk ver spreid. Waarom deze actie? Royal Club Tonic en Royal Club Bitter Lemon waren al veruit de grootste mer ken in hun segmenten in de horecasec tor. Royal Club Shandy ontwikkelde zich qua spreiding redelijk (rond 50 procent toename in één jaar), maar had toch nog wat extra ondersteuning nodig; zeker nu dit produkt het in de winkelsector zo uit stekend doet. Bovendien wilde Vrumona via deze actie de horeca-ondernemers die als goede gastheren de kleine fles trouw zijn gebleven, een extra stimulans geven hiermee door te gaan. Het resultaat Dankzij deze aantrekkelijke promotie is de positie van het merk Royal Club in de horecasector opnieuw sterker geworden en heeft Royal Club Shandy zijn weg gevonden naar vele horecabedrijven, waar dit produkt voorheen nog niet te koop was. Ook dit jaar komt Seven-üp in november en december weer met een mixpromotie, dit keer gekoppeld aan een leuke wed strijd voor de consument. Deze actie zal worden aangekondigd doormiddel van rugetiketten en speciale actie-halslabels op de literflessen Se- ven-Up. Voorts is er speciaal displayma teriaal en een ruime hoeveelheid folders met mixrecepten geproduceerd om de actie in de winkel bij de consument on der de aandacht te brengen. Nieuwe, sportieve mixrecepten Via de mixfolder maakt de consument kennis met een aantal gloednieuwe en uitzonderlijk lekkere mixdranken met sprekende namen als Een-tweetje, Ho merun en Supertrio. „Mix met Seven-Up en speel de bal te rug", is het thema van de wedstrijd voor de consument. Wie namelijk nieuwe mix-ideeën opstuurt naar Seven-Up, dingt mee naar een van de 77 prijzen die bestaan uit 7 kratten Seven-Up en 7 flessen van het belangrijkste mixbe standdeel van de voorgestelde drank. Mixen is populair, zeker zo rond de feestdagen; een actie als deze zal dan ook zeker aanslaan bij de consument Onlangs werd een belangrijke mijlpaal bereikt in de al jaren bestaande relatie tussen SRV en Vrumona. Voor het eerst werd namelijk de miljoenste krat met Vrumona produkten binnen een jaar bij SRV afgeleverd, waarmee deze organi satie momenteel tot de grote Vrumo na afnemers behoort. „Gezien de beperkte ruimte die een rij dende winkel nu eenmaal biedt, moeten wij het hebben van snel lopende artike len met een relatief hoge marge. Beken de merken als Seven-Up, Pepsi en Royal Club voldoen wat dit betreft volledig aan onze eisen. Juist waar het frisdranken betreft, waar deert de consument de voordelen van thuisbezorging. Wij zetten dan ook ver houdingsgewijs zeer veel 'fris' om, ge tuige het feit, dat wij alleen al van Vru mona dit jaar ver over de miljoen kratten zullen afnemen," aldus de heer C. van de Tak, adjunct-directeur van SRV. De heer A. van der Vaart, national ac count manager van Vrumona, voegt hieraan toe: „De sterke groei van onze afzet bij SRV in het afgelopen jaar be wijst eens te meer, dat de consument voor kwaliteitsprodukten best wat meer wil betalen." 16

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1979 | | pagina 16