Snor in actie op stranden, campings en braderieën Om een nieuw produktzo snel mogelijk bekend en populair te maken, is het van belang dat zoveel mogelijk consumenten in de gelegen heid worden gesteld het te proeven. Daarom is voor Snor naar een mogelijkheid gezocht het produkt te presenteren op plaatsen, waar kin deren tussen 6 en 12 jaar (de Snor doelgroep) samen komen. Dit is bereikt door deelname aan het Tele/Zomerspel dat jaarlijks door De TelegraafDe Courant Nieuws van de Dag wordt georganiseerd. Het was steeds gezellig druk tijdens de Snor proeverij. Rechts op de Weer of geen weer. alle aandacht voor het evenement! voorgrond de speciale koelwagen om het produkt opz'n best teserveren. Het Tele/Zomerspel Van 1 juli tot en met 12 augustus zijn dagelijks vier teams het land in getrok ken: Twee naar stranden, twee naar campings, braderieën en jaarmarkten. Elk team was voorzien van een opval lend gedecoreerde jeep met aanhang wagen. De strandteams beschikten voorts overeen koelwagen metSnor. Op de stranden werd eerst een schatgraaf terrein uitgezet. Daarna trok elk team naar de drukst bezochte punten, ten einde de badgasten in de gelegenheid te stellen deel te nemen aan een vrolijk spel, dat bestond uit het schoppen van een voetbal door de openingen van een doek. Elk half uur werd een nieuw punt opgezocht, om zoveel mogelijk consu menten te bereiken. Tijdens het spel kon het publiek voorts allerlei attribu ten, zoals de speciale Snor T-shirts ko pen. In de rij voor gratis Snor. Zo hebben tiendui zenden kinderen kennisgemaakt met de nieuwe, schuimende frisdrank van Vrumona. Schatgraven 's Middags trok het team weer het hele strand langs, nu om het publiek via luidsprekers uit te nodigen naar het schatgraafterrein te komen. Vooral voor kinderen bleek dit onderdeel van het programma een voltreffer! Want zelfs op minder mooie dagen, en daar was de afgelopen zomer helaas nogal rijk aan, was het op het schatgraafterrein gezel lig druk. Zowel tijdens het voetbalspel als tijdens het schatgraven werden allerlei strooi- artikelen, waaronder Snor petten en Snor ballonnen, met gulle hand uitge deeld. Snor proeven Het sluitstuk van het programma was met name voor de kinderen een plezie rige verrassing. Zij mochten namelijk na afloop van het schatgraven gratis Snor proeven. En dat sloeg aan! Want on danks het feit dat de weergoden nogal eens verstek lieten gaan, zijn er vele tienduizenden bekers Snor uitgedeeld! Omvang van de actie De teams van het Tele/Zomerspel heb ben al met al een kleine 60 campings en bijna 50 braderieën bezocht. Bovendien hebben zij alle belangrijke badplaatsen langs de Nederlandse kust aangedaan, soms zelfs verschillende malen. Overal hebben zij een stuk extra ontspanning gebracht en honderdduizenden mensen op sympathieke wijze met Snor gecon fronteerd. Eén en ander geschiedde steeds in goede samenwerking met de plaatselijke V.V.V.'s, hetgeen veel extra publiciteit heeft opgeleverd. Tijdens de proeverijen is nogmaals ge bleken, dat Snor door kinderen erg lek ker wordt gevonden. Het feit, dat het Tele/Zomerspel te allen tijde doorging weer of geen weer heeft daar zeker toe bijgedragen. Schatgraven, een belangrijke trekker van het Tele/Zomerspel. Mcmiddag taaabs ««uneven 14

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1979 | | pagina 14