MET SCH EROP IDE MET l#CHTEN- EN PLAN» Rendement met sterke merken In vrijwel alle belangrijke smaaksegmenten speelt Vru- mona een belangrijke rol. Sisi moet dan weliswaar genoe gen nemen met een beschei den positie, maar Pepsi, Se ven-Up, Royal Club Tonic en Royal Club Bitter Lemon groeien sneller dan hun res pectieve smaaksegmenten. Royal Club Shandy groeit eveneens spectaculair. En Snor biedt voorts, mits ook op winkelniveau juist gepous seerd, nieuwe omzetkansen. De conclusie is duidelijk: Er is een grote groep consumenten die een duidelijke voorkeur heeft voor sterke en vertrouw de merken. De prijs is onte genzeggelijk een sterk wapen in het totale frisdrankenge- beuren, maar kwaliteit en merkkracht blijken in de meeste segmenten toch zwaarder te tellen. De sterke positie van Vrumo- na in de frisdrankenmarkt on derschrijft deze stelling.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1979 | | pagina 11