Met Pepsi naar de Olympische Winterspelen Stimulerende promotie voor het snelstgroeiende colamerk VERFRISSENDE WINTERSPORTPROMOTIE VOOR SEVEN-UP iSfe'SI [fe W Win'n reis naar de Olympische Winterspelei in Amerika. \*Ttf^SS Win'n reis naar de O ympische Winterspel© ui Amerika. Let op de achterican£ van ae Pepsi fles.. De nationale consumentenpromotie voor Pepsi-Cola staat dit jaar in het teken van de Olympische Winterspelen, die in februari 1980 in Lake Placid U.S.A. wor den gehouden. Van 1 augustus tot 1 november 1979 kunnen consumenten meedingen naar een van de fraaie prijzen door de zin ,,lk wil met Pepsi naar de Olympische Win terspelen in Amerika, omdat..." zo origi neel mogelijk in maximaal 15 woorden af te maken. De inzendingen moeten uiter lijk 1 november 1979 worden verstuurd naar: Pepsi Olympiade, postbus 530, 2380 GA Zoeterwoude. De prijzenpot mag er zijn: 2x goud 2 hoofdprijzen, beide in de vorm van een volledig verzorgde reis naar de Olympische Winterspelen. 100x zilver 100 prachtige Pepsi ski jacks. 2000x brons 2000 originele Ameri kaanse Pepsi skimutsen. Twee elementen bepalen de kracht van deze actie: de eenvoudige opzet, die tot meedoen stimuleert en de ruime prij zenpot, die tot deelname nog eens extra aantrekkelijk maakt, ledereen kan mee doen, aan deelname is geen enkele be perking gebonden. Hoe deze actie wordt aangekondigd Wie in augustus en september langs het Pepsi schap loopt, ziet meteen dat er iets bijzonders aan de hand is. Want miljoe nen Pepsi flessen worden in deze perio de van speciale actie-etiketten voorzien, waarop precies staat wat de bedoeling is. Verder is er opvallend displaymate riaal ontwikkeld in de vorm van vlagge- lijnen, mobiles, kratkaarten en schap- kaarten. De Vrumona vertegenwoordi gers zorgen voor plaatsing hiervan; de detaillist heeft er verder geen omkijken naar. Doel van de actie Uiteraard wordt met deze actie een di rect verkoopbevorderend effect beoogd. De ervaringen in het verleden hebben aangetoond, dat een dergelijke activiteit tot aanzienlijke omzetstijgingen leidt. De sterke positie van Pepsi als snelstgroei ende colamerk wordt hierdoor nog eens extra verstevigd. Cola, een markt voor sterke merken Pepsi en Coke zijn samen goed voor driekwart van het totale colavolume dat in Nederland wordt verkocht. In de win kelsector, waar meer colamerken actief zijn dan in de horecasector, zijn ze sa men goed voor ruim 50 procent van het colavolume en bijna 65 procent van de geldomzet! Het totale colavolume is in de afgelopen vier jaar met de helft toege nomen, terwijl het Pepsi volume in deze jaren bijna is verdubbeld. Kortom, Pepsi is een merk waar handel en consument niet meer omheen kun nen. 1975 1976 1977 1978 Pepsi Totale cola 100 100 125 119 155 129 196 149 Nieisen-index 1975 100 Wie deze zomer plannen maakt voor een wintersportvakantie, moet zeker mee doen aan de 7-Up wintersportpromotie. Daarmee zijn zeven wintersportvakan ties voor twee (nee, niet zeven) personen te winnen. De opzet is simpel. De consument moet een slagzin maken die rijmt op het nieu we Seven-Up reclamethema ,,Daar fris je van op" en zijn oplossing sturen naar Seven-Up, postbus 7, Amsterdam. Alle Seven-Up flessen staan deze zomer in het teken van deze verfrissende pro motie. Daarnaast wordt hij op ruime schaal ondersteund door middel van schap- en kratkaarten in de winkel, vak bladadvertenties en advertenties in de damesbladen, ledereen kan meedoen; aan deelname zijn geen verplichtingen verbonden. Doel van de actie Met deze actie wordt niet alleen de aan dacht nog eens op het sterke merk Se ven-Up gevestigd, maar ook op het nieuwe reclamethema. De ervaring heeft geleerd, dat dit soort acties ook direct de omzet stimuleert. De handel heeft er dus belang bij hierop in te haken. Seven-Up, de sterke leider van de lemon-lime markt Het aandeel van de lemon-lime dranken in de totaalmarkt mag dan regelijk stabiel zijn, het merk Seven-Up neemt nog steeds in belang toe. Met andere woor den, Seven-Up groeit sneller dan de to tale lemon-lime markt. Tegenover een volume-aandeel van 43 procent in 1978, staat een aandeel in geldomzet van zelfs 55 procent. De consument is dus graag bereid meer te betalen voor een bekend en vertrouwd merk als Seven-Up. Iets waarmee de handel zeker zijn voordeel kan doen. Ontwikkeling lemon-lime markt 'index 1975 100) 1975 1976 1977 1978 Seven-Up Totaal 100 100 108 110 118 113 137 122 inclusief Seven-Up suikervrij. Let op de van de Pepsi Be rn-si 1 r Win'n reis naarde Olympische Winterspelen in Amerika. fpSal Let op dc achterkant van dc Pepsi lies. wsi-covv EKENOOM MN VftUMONt l 21

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1979 | | pagina 21