Prijsstelling Als we de prijsstelling eens nader onder de loep nemen, valt het op, dat deze zeer redelijk is. De heer Wempe daarover: „Wij krijgen mensen met een ruime en krappe beurs in huis en wij gaan er vanuit, dat de dranken en spijzen voor eenieder betaalbaar moeten zijn." Een kopje koffie kost ƒ1,25, een glas Amstel bier eveneens, een flesje ƒ1,50, een borrel ƒ1,50 en een sherry ƒ2,—. De wijnen variëren in prijs van ƒ13,50 tot ƒ60,— en voor een kindermenu betaalt men ƒ8,—. De menukaart voor plate- service maaltijden laat een ruime keu zemogelijkheid in een prijsklasse van ƒ9,75 voor een Hongaarse goulash met rijst en doperwten tot ƒ12,75 voor een Hollandse biefstuk met groente en fri tes. Maar ook de mensen die a la carte willen eten hebben een ruime menukeuze. Visliefhebbers kunnen er terecht voor tong, gebakken paling en forel en de bezoekers die een maaltijd met vlees prefereren behoeven stellig niet bang te zijn geen keuze te kunnen maken uit de rijk voorziene menukaart met wijnsug gesties. Taken Het behoeft uiteraard geen betoog dat een horecabedrijf als De Zoete Inval een groot personeelsbestand kent. Tevens dienen de taken vastomlijnd verdeeld te tijdens de weekends wordt het slui tingsuur verlegd naar 2 uur 's nachts. Het drankenpakket dat in de zaak voor handen is kent vele concernprodukten zoals Hoppe en Bokma gedistilleerd, frisdranken van Vrumona en Amstel bier. De heer Wempe: „Het Amstel bier werd al verkocht door mijn schoonvader in 1930 en het is ook altijd Amstel bier gebleven. Dat betekent dat wij in 1980 precies 50 jaar afnemer zijn van het concern. Ik heb daar nooit spijt van ge had, want de produkten zijn uitstekend en de relatie is altijd goed geweest." J. Reppet uren per week en mijn aandacht gaat voornamelijk uit naar de kostenbewa king, het prijsbeleid en de werkindeling. Tevens beschik ik over drie bedrijfslei ders, twee voor het café- en restaurant gedeelte, die hun taak uitoefenen in wisseldiensten en een bedrijfsleider is permanent belast met de leiding van de bowling. Voor de administratie heb ik een boek houder in vaste dienst en in de keuken beschikt de chef-kok over acht vaste medewerkers. In het restaurant werken twaalf kelners terwijl acht huishoude lijke hulpen er zorg voor dragen dat al les glimt en blinkt. Bij de receptie zit een vaste telefoniste, die bij afwezigheid vervangen wordt door mijn dochter. De inkoop wordt ge regeld door de chef-kok in overleg met de bedrijfsleiders. Een object zoals De Zoete Inval behoeft uiteraard ook veel onderhoud op tech nisch gebied en ik prijs mij gelukkig met de aanwezigheid van mijn broer die hier optreedt als chef technische dienst. Mijn broer heeft weer drie mensen tot zijn beschikking die voorde goede gang van zaken zorgen in de bowling en in de speeltuin. Toeloop In de bowling werken tevens nog drie serveersters en een barkeeper. Maar bij een zeer grote toeloop kan het vaste personeel rekenen op aanvulling met part-timers. Dat is dan ook wel nodig, want de gasten hebben recht op een Kijkje in de grote zaal. correcte en snelle bediening." zijn. De heer Wempe gaat daar graag op De Zoete Inval is dagelijks geopend van in: ..Als directeur maak ik zo'n 90 werk- 8 uur 's morgens tot 1 uur s nachts en Het a la carte restaurant biedt plaats aan 80 gasten De ruime, sfeervol verlichte entree. 23

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1979 | | pagina 23