boerderij produklen Boerden j prod u kien en De Gulle Kaasboer een formule van SKY-groothandel A. van Bil sen B.V. De SRV-groothandel A. van Bilsen B.V. in Et- ten-Leur is al sinds de veertiger jaren leveran cier van levensmiddelen en zuivelprodukten aan de melkdetailhandel in de regio Midden- en West-Brabant, de steden 's-Hertogenbosch en Tilburg, en het eiland Tholen. Het bedrijf heeft als zodanig midden in de ontwikkeling van de traditionele melkhande laar van toen, naar de rijdende winkelwagen ondernemer van nu gezeten en heeft in die ontwikkeling daadwerkelijk bijgedragen. Boerderij prod ukten Het assortiment van de speciaalzaak Boerderijprodukten werd samengesteld uit de versgroepen Nederlandse en bui tenlandse kaas en vleeswaren, patés, salades en noten. Daarnaast wordt een beperkt assorti ment dagelijkse levensmiddelen ver kocht, eventueel aangevuld met een beperkt assortiment delicatessen. Naast de rijdende winkelwagen, die een vertrouwd gezicht in het straatbeeld is geworden, exploiteert de ondernemer vaak nog een traditionele melkwinkel. Van oudsher werd in dit type winkel een vrij uitgebreid assortiment kaas en vleeswaren verkocht, een assortiment dat door van Bilsen werd geleverd. Met belangstelling volgen de bezoekers de uiteenzetting van de heer J. Veraart. Specialisatie Toen directeur M. van Bilsen de groei van allerlei speciaalzaken op gang zag komen, besloot hij, uitgaande van het bestaande assortiment kaas en vlees waren binnen de groothandel, een ge specialiseerd assortiment in binnen- en buitenlandse kaas en vleeswaren, boe- renboter, verse salades, delicatessen, wijnen en noten op te bouwen. Al snel bleek er grote belangstelling bij de af nemers voor de verkoop van deze pro dukten te zijn, maar al even snel kwa men de eerste problemen aan de orde. De verkoop van deze specialiteiten vraagt een groot stuk vakbekwaamheid van de detaillist, voldoende mogelijk heden om de produkten te tonen aan de consument en allerlei faciliteiten zoals bij voorbeeld koelingen, winkelinrich ting enzovoort. De vakbekwaamheid was veelal niet of maar gedeeltelijk aanwezig, het type winkel qua inrichting en uiterlijk onge schikt om op de juiste wijze de produk ten te presenteren; kortom er moest op Een smakelijk uitziende vitrine met kaas en vleesprodukten. alle mogelijke manieren een oplossing gezocht worden voor deze problemen. Binnen de groothandel werd nagedacht en hard gewerkt aan het vinden van die oplossing. En die kwam er. Weliswaar niet meteen, maar geleidelijk aan werd de juiste formule gevonden. Men wilde de speciaalzaken een eigen gezicht geven, iets waaraan de consu ment het bedrijf en het assortiment kon herkennen. Er werden twee namen gekozen met de daarbij behorende reclame-uitingen: Boerderijprodukten en De Gulle Kaas boer. bo.nl'1 «rnilMk1 16

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1979 | | pagina 16