Waarom Snor alleen in de winkelsector wordt geïntroduceerd Vooral in de winkelsector bestaat behoefte aan nieuwe frisdranken waarop betere marges kunnen worden verdiend. Daarbij komt, dat die sector goed is voor ruim 75 procent van het totale frisdran kenvolume. Voor de horecasector is daaren tegen het opnemen van een nieuw produkt pas zinvol, als dat pro- dukt bij de consument thuis zijn populariteit heeft verkregen. Voorlopige plannen voor een ho- reca-introductie liggen daarom wel klaar, maar zij worden pas nader uitgewerkt als de merkbe kendheid en het omzetvolume in de winkelsector daartoe aanlei ding geven. Zo wordt de jeugd van Nederland op de meest effectieve wijze met Snor gecon fronteerd. Snor in de winkel Het valt voor een nieuw produkt vaak niet mee op te vallen in de winkel. Want aan iets dat de consument niet kent, gaat hij gewoonlijk maar al te gemak kelijk voorbij. Daarom is voor Snor een breed assorti ment displaymateriaal ontwikkeld in de vorm van mobiles, kratkaarten, schap- railstrips, raambiljetten en vrolijke vlag- gelijnen. Ook de fles valt op door zijn etiket, dat de consument als het ware aankijkt. Het winkel vertegenwoordigersapparaat van Vrumona zorgt voor de plaatsing van dit materiaal. 1 juni 1979 Op 1 juni jl. is met de consumenten reclame voor Snor begonnen. Het pro dukt was toen al in vele duizenden win kels te koop. Want zonder een adequaat distributieniveau heeft reclame weinig zin. Het belang van Snor voor de handel Al jaren wordt ook de handel gecon fronteerd met de stagnerende groei van de frisdrankenmarkt. Weliswaar doet een aantal smaken denk aan cola en bronwater het goed, maar in andere segmenten ligt het accent te zwaar op prijsconcurrentie, waardoor de marges op alle niveaus onder druk staan. Door het lanceren van nieuwe produk- ten, waarmee als het ware nieuwe smaaksegmenten worden bewerkt, kan deze impasse worden doorbroken. Snor is het resultaat van een intensief begeleid produkt-ontwikkielingsproces. Ook de manier waarop de introductie wordt ondersteund, wijst erop dat Vru mona dit produkt alle kans van slagen wil geven. Vrijwel alle organisaties in de levens middelensector hebben Snor op grond hiervan opgenomen. Nu is het zaak voor groot- en kleinhandel de kansen die dit produkt biedt, te benutten. 11 ,Fris met schuim erop. Dat smaakt Snor' Het thema Fris met schuim erop. Dat smaakt Snor, zal op indringende wijze via verschillende media worden uitge dragen. In het vorige nummer van Tap en Schap heeft u al kunnen lezen, dat dat zal ge beuren bij monde van Marcel en Bas, Nederlands jongste komische duo. Zij verschijnen met grote regelmaat op de televisie met hun vrolijke ,,act" rond Snor. Beelden van de film treft u elders in dit artikel aan. Snor op televisie Dank zij een gulle STER-toewijzing wordt zo'n 70 procent van de kinderen tussen 6 en 12 jaar in het tweede half jaar van 1979 ruim vier keer via het in dringende medium televisie bereikt. Het bereik van deze leuke spots bij hun ou ders, die het produkt uiteindelijk moe ten kopen, ligt zelfs nog hoger! Snor op de radio Via de radio (Hilversum III) wordt daar nog een forse schep reclamesteun bovenop gedaan. Snor in de dagbladen In het Algemeen Dagblad, de Telegraaf, Trouw en de Volkskrant is inmiddels een introductie-advertentie van een hele pagina verschenen. Een iets kleinere, maar toch op een do minerend formaat gebrachte versie hiervan is voorts in 34 regionale dag bladen geplaatst. Snor in Margriet Via Margriet worden voorts de kopende huisvrouwen bereikt door middel van opvallende kleuradvertenties. Snor in jeugdbladen En de belangrijkste doelgroep, de kin deren tussen 6 en 12 jaar, wordt voorts benaderd met kleuradvertenties in de jeugdbladen Eppo, Tina, Club, Muziek Express, Hitkrant, Donald Duck en Pop foto. Met name de plaatsingen in Donald Duck en Popfoto krijgen een spectacu lair karakter. In deze bladen wordt na melijk een vrolijk gedecoreerde envelop meegeniet, met daarin vier stickers: twee voor op de tas, de fiets, de kast enz., en twee waarmee de kinderen hun eigen Snor glas kunnen decoreren! Op deze wijze worden al ruim driekwart miljoen kinderen in één keer van Snor stickers voorzien! Snor langs de kust Om de introductie van Snor bij de con sument een extra stimulans te geven, worden tienduizenden kinderen deze zomer in de gelegenheid gesteld het produkt gratis te proeven. Een Snor caravaan stopt daartoe op zo'n 75 punten in de kuststreek, uiter aard omringd door het nodige spekta kel! Voorts wordt het produkt op tientallen andere plaatsen in de rest van het land campings, recreatiecentra, jaarmark ten gepresenteerd.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1979 | | pagina 11