gemiddelde snelheid waar mee hij door de haven stoof was 120,57 km per uur. Hei- neken had de hele omgeving van het sportevenement op gesierd met vlaggen, span doeken en reclameborden 6 (foto 5). Bovendien had ons concern een Heineken Trofee beschikbaar gesteld. Deze werd uitgereikt door de heer K. N. Tielkemeyer (ge westelijk verkoopleider hore ca) op de voorplecht van de Heineken bierboeier (foto 6). Bokbier in Mallorca De Mal- lorcaclub, een groepje vaste stamgasten van het Haagse café Mallorca, heeft Heine ken Bokbier als specialiteit voor de wintermaanden gea dopteerd. Mallorca-café-ei- genaar, de heer Smits, vond dat er wat publiciteit aan moest worden gegeven; hij leende een heuse bok van de Kinderboerderij en liet bok en Bokbier de vuurdoop op het water doorstaan. Deze ge beurtenis werd op een foto vastgelegd, die een ereplaats kreeg in het café (foto 7). De Rijnschuimers. Maandag 23 oktober jl. werd de Leider- dorpse carnavalsvereniging ,,De Rijnschuimers" in ont vangstruimte „De Hooiberg" van Heineken Zoeterwoude ontvangen. Deze pas één jaar oude vereniging mag zich in een grote belangstelling van de zijde van de inwoners van Leiderdorp verheugen en zal er zeker in slagen het carna valsfeest in deze omgeving populair te maken. Op foto 8 de prins, de prin sessen en de Raad van Elf. Popfestival Rotterdam New pop 1978. Op zondagmiddag 10 september jl. vond in het Rotterdamse Zuiderpark een popfestival plaats, een unieke happening waaraan ruim 80.000 mensen deelnamen. Het begon al op de vooraf gaande vrijdag toen de bont beschilderde en fraai uitge doste ex-provo en anti-rook- magiër Robert Jasper Grootveld alle pogingen aan wendde om de weergoden voor het grote pop-gebeuren gunstig te stemmen. Als iemand hoopte, dat de magiër met zijn bezweringen succes zou hebben, dan was dat wel de heer Senf, directeur van de Party en Evenementen Service Reinvoorde uit Rijs wijk, die met zijn organisatie van 120 man personeel en 12 grote verkooppunten de pop liefhebbers van etenswaren en Heineken dranken zou voorzien. Een gratis popfestival, geor ganiseerd door de Rotter damse Kunststichting. Vanaf twaalf uur klonk het muzikale geweld van twaalf popgroe pen, die vanaf drie podia een mengeling van punk, new wave, rock and roll en reggae lieten horen. De toppers wa ren onbetwist Herman Brood en Gruppo Sportivo. Dat de dorstige bezoekers tussen de bedrijven door konden genieten van een frisse dronk, was mogelijk mede dankzij de inspannin gen van de commercieel technische dienst van Heine ken in Rotterdam. De Heine ken drankenhandel Haven stad stond voor de niet een voudige taak de expeditie voor, tijdens en na het pop festival te verzorgen. De afdeling reclame-service uit Amsterdam zorgde voor de plaatsing van Heineken en Pepsi vlaggen her en der in het park (foto 9). Het strijken van de vlaggen bleek na af loop niet meer nodig te zijn. Souvenirjagers waren ons voor geweest. Vermeldens waard is dat het absoluut verboden was de drank in de gangbare verpakkingen van glas en blik te serveren. 35

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 75