Als de weersomstandigheden minder goed zijn bieden ,,de hut", waarvan hier een indruk van het interieur, alsmede een grote overdekte ruimte in de tuin de gasten alle gelegenheid de barbecue voort te zetten. PERSONEEL De heer Aalbers wil echter wel kwijt, dat het in de horeca dikwijls heel moeilijk is om aan vakbekwaam personeel te ko men. De oorzaak geeft hij graag aan: „Het komt veelvuldig voor, dat iemand die geen werk kan vinden het maar eens in de horeca gaat proberen. Het zijn dikwijls bijzonder aardige mensen in de omgang, maar ze kunnen de spannin gen niet altijd aan. Ze moeten onder alle omstandigheden vriendelijk blijven, ook al voelen zij zichzelf niet prettig. Een gast heeft daar namelijk geen bood schap aan." GEMOTIVEERD „Goed personeel is erg belangrijk, ik sta ook altijd open voor hun ideeën, ze mo gen bij mij echt meedenken en dat wordt toch wel gewaardeerd. Er wordt dan meer gemotiveerd gewerkt en je ervaart dan ook de bereidheid bij hen om wat In de tuin achter het bedrijf bevinden zich di verse punten, onder andere deze zitkuil, waar men naar hartelust kan barbecuen. 30 meer te doen. Na de heropening van mijn bedrijf ben ik een dagje met ze op stap geweest. Ik vond dat ze daar recht op hadden na alle inspanningen en die geste is erg goed gevallen. Momenteel werk ik met vijf mensen in vaste dienst, drie voor de bediening en twee koks." Het culinaire personeel kan zich overi gens uitleven in een zeer ruime be- drijfskeuken met de modernste appara tuur. De heer Aalbers, hij leerde het koksvak op de kokschool in Utrecht, springt bij waar dat nodig is, maar daar naast voert hij ook de administratie en de boekhouding, terwijl hij verderde in koop verzorgt. Mevrouw Aalbers geeft leiding aan het bedienend personeel en zij neemt bovendien de afspraken voor bruiloften en partijen voor haar reke ning. HOUTEN KRAAM De heer Aalbers mag zich zeker rekenen tot de categorie van geslaagde hore caondernemers, maar aanvankelijk had hij andere plannen. „Ik wilde eigenlijk de handel in, maar daar is het nooit van gekomen, omdat ik na mijn schooltijd mijn vader ging helpen. Hij had een houten kraam waarin de nodige etens waar en souvenirs werden verkocht. Toen ik bij hem kwam hebben we het etenswarenassortiment aanzienlijk uit gebreid en de zaak floreerde, maar om dat de gemeente dat wenste moest de kraam opgeheven worden. Mijn vrouw tipte me toen, dat het huidige pand aan de Trekerweg te koop was. Vanaf het begi-n heb ik de zaken altijd op mijn ei gen wijze gedaan, ik let niet op anderen. KLANT KONING Ik heb een hekel aan bedrijven waar de gast het gevoel heeft, dat men al in de startblokken staat om af te ruimen voordat hij vertrokken is. Mijn gasten kunnen rustig de tijd nemen voor hun maaltijd of drankje. Wat dat laatste be treft, ze hebben een keus uit Heineken en Amstel bier, frisdranken uit het Vru- mona-pakket en gedistilleerd, waaron- Kljkje in de ruime, bijzonder goed geoutil leerde keuken. der Bokma. Het bedrijf is dagelijks geo pend van 16.00 uur tot 24.00 uur behalve op de maandag. Die dag zijn we geslo ten, met dien verstande dat we dan wel bereid zijn partijen te verzorgen, maar uitsluitend op afspraak. De klant is nu eenmaal koning en daar moet je ook naar handelen als dat nodig is." Het verdient stellig aanbeveling die ervaring eens op te doen in specialiteitenrestau rant Bavoort. J. Reppel Een van de charmes van Bavoort is de unieke mogelijkheid om met grote gezelschappen barbecueparty's in de open lucht te houden.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 70