LEKKERBEKKEN gebalanceerde menu- en wijnkaart. De heer Aalbers daarover: „We zijn niet goedkoop, maar kwaliteit moet nu een maal betaald worden en de gasten heb ben beslist ook niet te klagen als het gaat om de kwantiteit. Het komt meer dan eens voor, dat er tegen mij gezegd wordt, het is allemaal veel te veel wat u ons voorschotelt." ,,Mijn ervaring is, dat de mensen niet zo zeer op de prijs letten als het gebodene maar voortreffelijk is en daar streef ik naar. Je moet niet vergeten dat veel mensen door de welvaart en hun erva ringen tijdens buitenlandse vakanties Na de officiële heropening lieten de gildele- den van St. Joris het bier, vers van 't vat, rondgaan. echte lekkerbekken geworden zijn, die weten wat ze willen. Daardoor is ook het wijnverbruik de laatste jaren enorm gestegen. De mensen die mijn zaak be zoeken hebben een wijnkeuze die in prijs varieert van ƒ12,50 tot ƒ60,—, maar ik zal ze altijd adviseren om een niet te dure wijn te nemen bij een barbecue maaltijd." Het valt op, dat er op de menukaart geen visgerechten voorkomen. „Dat is inder daad zo, het is ook bewust gedaan, want ik vind dat je voor vis naar een typisch visrestaurant moet gaan. In een zaak als de onze is de omzetsnelheid te laag en vis moet vers zijn als je die op tafel brengt.Vis die je twee dagen in huis De heropening op 28 augustus jl. door Leusdens burgemeester Rademaker, die vergezeld van zijn echtgenote hier juist arriveert, werd opgeluisterd door het St. Joris Biertappersgilde uit Amersfoort. De heer Aalbers maakt reeds jaren deel uit van dit gilde. drijven met hun gasten ons bedrijf met een bezoek vereren. Daar bevinden zich ook dikwijls buitenlanders onder, die er een prettige herinnering aan overhou den, zoals men mij verteld heeft en dat geeft mij toch een enorme voldoening." BUITENLAND Barbecuemaaltijden kent men in het buitenland bijna niet, alleen in Zwitser land komen ze regelmatig voor. Maar het is ook de sfeer in de Nederlandse horecabedrijven die de buitenlanders aanspreekt. Zelf ben ik de mening toe gedaan, dat Nederland als horecaland op de eerste plaats staat met Frankrijk als goede tweede. Waar vind je over de grens zoveel gezellige bedrijven als in Nederland. Hoewel ik daaraan moet toevoegen, dat er bij ons wel een duide lijk verschil waarneembaar is als het gaat om een bedrijf waar je door de aanwezigheid van de eigenaar een be paalde sfeer proeft, hetgeen soms ont breekt in de horeca-exploitaties die ge leid worden door een bedrijfsleider. De behandeling van de klant is zo ont zettend belangrijk; een vriendelijk woord wordt altijd gewaardeerd en als er dan eens een foutje bij de bediening wordt gemaakt, zal niemand daar over vallen. De gasten zijn voor hun genoe gen uit, daar heb je rekening mee te houden en als je ze dan prettig tegemoet treedt, smaken de maaltijd en het bor reltje vooraf ook beter, zo is dat nu een maal." hebt, kun je eigenlijk niet meer serve ren. Ik wil echter wel stellen dat we vol doen aan de wens van de gast als het om een visgerecht gaat, maar dan uitslui tend bij tevoren gemaakte afspraken." BARBECUE Wat is de drijfveer geweest om van de zaak een fondue- en barbecuerestau rant te maken? De heer Aalbers wil daar graag zijn mening over geven: „De mensen kunnen dan lekker ongedwon gen eten, ze zitten niet vastgeprikt op hun stoel en ze zijn niet beperkt in hun communicatiemogelijkheden. Daarom ook komen geregeld directies van be- De heer Aalbers:Kwaliteit is bij ons nummer één!" De uitbreiding werd in het achterste gedeelte van het pand gereali- Een hoekje in het nieuwe gedeelte met enkele eigen vondsten zoals de seerd. molensteen als onderdeel van de open haard. 29

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 69