ggtUIDEBOUi i (&TJ UEMAzeieeeoijJ. Qïfkr T5 EJÜK-J-JO-ZG k/ üjLf 2-icri \jji iofere/-i^KJp tot Tiocecza'öeü^f <33k/f:io TOF5TAMD. flZD.Q TKXl vjöu^s. ACTIVITEITEN VAN HET HEINEKEN BOUWBUREAU Inlichtingen bij de gewestelijke verkoopkantnren NACHTZAAK Door omstandigheden kan het voorko men dat een exploitant die een „nacht zaak" heeft deze wil transformeren tot een „dagzaak" of andersom. Eigenlijk zou dat maar één handeling vereisen: een kwestie van het licht sterk vermin deren of het juist omhoog draaien. Maar ja, wat er bij gedempt licht prachtig uitziet, kan het daglicht soms niet ver dragen... VOORSTELLING Het voorstellingsvermogen van de advi seur wordt steeds op de proef gesteld. In een horecabedrijf waar veel mensen ko men, is het interieur van minder belang dan in een café waar het niet constant vol is. In het eerste geval zijn de bezoekers zelf het belangrijkste onderdeel van het in terieur. In het laatste geval zullen de gasten de gelegenheid hebben om rus tig rond te kijken en zal het veel eerder opvallen hoeveel zorg er aan de aankle ding van het interieur besteed is. MODE Er zijn al heel wat „modes" geweest in de vormgeving van horecabedrijven. Als voorbeeld kan een goed lopend bedrijf genoemd worden waarin zand op de grond ligt en vloerbedekking tegen het plafond zit! Globaal houdt de adviseur zich aan een aantal stelregels. Zo gaat hij er bijvoor beeld van uit, dat de tijd waarin een pand MWIffilllMIlt- MMIffilllHIIHIlt- OC\ O O O Vlostsopp. ty.M •ilccxsr^ Moe coewöC" MetoT. i scAh "H.ATTgcST30KJO c^BJJuf2°cr<0 O. I uoe"BSStoD fSBAiuD uP G ÜooDcj?TcSAfo<=" mIa. fcrezjkre "Soouj - eu \n7ovj°vj Af-UAAl- •OOOOOO (jJuJskt7m<s vaO itooeefiurS" ailiiuee-s f?e^>TAueAUT 4te.l WFiacTiav/ekV -sepr HATTe<£TOMP -5c?MAAL\'.\oo "BUEkS" Maoy^TEAAT 3cj. vjoixét^ -HeTuetreu'BccxüBaceAeJ <=y GEZELLIG Als een kastelein na afloop van een ver bouwing uitleg aan zijn klanten moet geven over hoe het eigenlijk door de ar chitect bedoeld is, is er iets mis gegaan. Een klant doet de deur open en vindt het gezellig, of niet... gebouwd is heel belangrijk is voor de inrichting. Tegenwoordig draait men het vaak om, maar vroeger werden achter oude gevels zeer moderne interieurs gemaakt. Een ander voorbeeld is een nieuw win kelcentrum, waarin men oude (nostalgi sche) winkels opneemt. Gelukkig zijn er ook interieurs die de tand des tijds doorstaan; velen zullen het Americain hotel kennen of de Keyzer Bodega naast het concertgebouw in Amsterdam, en ook in andere steden zullen dergelijke horecabedrijven be kend zijn. In dit verband kunnen ook bedrijven ge noemd worden die net nieuw zijn, maar die er uitzien of ze er al jaren staan.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 67