33 ZORGT HOOR EXTRA SFEER TIJDEMS DE FEESTDAGEN B3: GROOTSTE HRUCHTEMSAP- PENITIERK IN DE HORECASECTOR Rond Kerst en oud en nieuw worden er in de horecasector veel vruchtensappen geschonken. En omdat juist dan de ho- reca-ondernemer zijn gasten graag iets goeds aanbiedt, behoort B3 tot de veel gevraagde merken. Als extra stimulans daartoe ontvangt de horeca-ondernemer dit jaar bij afname van acht kratten B3 125 cc of 200 cc in minstens drie smaken een fraaie kope ren blaker met twee kaarsen cadeau. Blaker en kaarsen zijn verpakt in een sfeervol gedecoreerde doos. Ook in het verleden heeft B3 veel succes gehad met artikelen waarmee de hore ca-ondernemer zijn bedrijf gezelliger kan maken. Daarom mag het resultaat van deze actie met optimisme tegemoet worden gezien. Van de ruim 200 miljoen liter vruchten sappen en -dranken die wij in 1977 in Nederland met z'n allen hebben gecon sumeerd. is ruim 16 miljoen liter via de horecasector verkocht Van dit horecavolume bestond bijna 8 miljoen liter uit jus d'orange, een kleine 6,5 miljoen liter uit appelsap en iets min der dan 2 miljoen liter uit tomatensap B3 is in elk van deze smaaksegmenten de uitgesproken marktleider Natuurlijk is die positie mede te danken aan het feit, dat Vrumona als Heineken dochter van huis uit al sterk in deze sec tor is vertegenwoordigd. Maar ook de kwaliteit van B3 speelt hierbij een voor aanstaande rol. Immers, een gast in een horecabedrijf is best bereid voor zijn consumpties iets meer te betalen. Maar dan wil hij daar wel iets goeds voor krijgen. De leidende positie van B3 in deze sector toont eens te meer aan, hoe essentieel het is juist hier een kwaliteitsprodukt te brengen. 23

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 63