ging naar het Zuidameri- kaanse Fluminense. Een van de attracties op dit toernooi vormde de voetbalwedstrijd tussen het Amerikaanse da mesteam Ajax uit Californië, en het Nederlandse nationale dameselftal. Ons concern was in velerlei opzichten bij dit toernooi betrokken. De leden van het Heineken/So- ny parateam sprongen deze keer op eikaars schouders naar beneden (zie achterpa gina), wat natuurlijk een klei ne sensatie veroorzaakte. Verder zorgde de Heineken Fanfare (foto 9) op de tweede dag in de pauze voor wat muzikale afwisseling. Bij de Heineken verkoopcaravans kon men zich onder meer aan allerlei drankjes te goed doen. Verder was de naam Heineken in vele soorten reclameuitingen te vinden, zoals spandoeken, stickers, reclameborden, viltjes en sportbladen. Parlement tegen pers. Het jaarlijkse treffen tussen par lement en pers, georgani seerd door de Club der Hon- 10 hebben zij, geïnspireerd door het mooie weer en een koel glas Heineken, er een bijzon der plezierige wedstrijd van gemaakt. Ons concern was aanwezig met een speciale bar (foto 11), waar de dorsti- gen lafenis konden vinden. Op foto 10 ziet u Willy Alberti het glas heffen, dat hem zo juist door de heer K. Both van onze reclame-service is aan gereikt. C.H.I.O. Rotterdam. Duizen den paardensportliefhebbers hebben van 23 tot en met 27 vangst aan in ons gebouw aan de Maaskade. Tijdens een reünie van cavaleristen op donderdagavond 24 au gustus gaf Heineken even eens acte de présence. In to taal bezochten zo'n 25.000 mensen dit 31e C.H.I.O. Marine Vlootdagen in Den Helder. Ook dit jaar zijn in Den Helder de Marine Vloot dagen weer gehouden. On danks het feit dat het weer niet om over naar huis te schrijven was, kon de mari nehaven zich in een grote belangstelling verheugen. Maar liefst 150.000 bezoekers begaven zich naar dit punt om onder meer de schepen die hier gemeerd lagen te be zichtigen. Ons concern was op deze dagen met vele re clameuitingen aanwezig. Zo stonden er diverse standjes en buffetten van Heineken, waar velen hun dorst kwamen lessen (foto 14). Alles te za- men maakte het bijzonder de moeite waard tijdens deze dagen een kijkje in de haven van Den Helder te komen ne men. Arke ondersteunt Am- stel/KLM Feestpromotie. Dankzij de voortreffelijke medewerking die reisbureau Arke gegeven heeft aan de Amstel/KLM Feest promotie krijgt deze actie extra onder steuning. Het reisbureau heeft veertig etalages, ver spreid door heel Nederland, beschikbaar gesteld. Hierin zijn in het oog springende displays gebouwd die de reislustigen op originele wij ze aan de feestelijke promo tie herinneren. Op foto 15 ziet u de etalage van reisbureau Arke in En schede. 11 derd, een gerenommeerde hengelsportvereniging, vond dit jaar op 25 augustus rond de tussen Zwolle en Hasselt gelegen kolk Ruimzicht plaats. Onder de deelnemers bevonden zich verscheidene bekende politici enerzijds en vertegenwoordigers van de verschillende nieuwsmedia anderzijds, alsmede enkele prominente gasten. Samen augustus jl. van het ruiterfes- tijn (foto 12) kunnen genie ten, dat het C.H.I.O. toch ieder jaar opnieuw is. Heine ken had deze keer twee prij zen ter beschikking gesteld, namelijk de Prijs van de Lan- denwedstrijd en de Prijs van de Rijschool. Om voor deze laatste prijs in aanmerking te komen, moest men een inter nationale dressuurproef af leggen. Eerstgenoemde prijs werd uitgereikt door de echt genote van de heer P. Kra- nenberg, directeur algemene zaken. De prijs van de Rij school overhandigde me vrouw A. A. Coebergh-van Velze, weduwe van de heer J.P. Coebergh. Ons concern had vier stands in het Stro dorp staan, die alle dagen druk bezocht werden (foto 13). Ook bood Heineken de deelnemers aan dit paarden- sportgebeuren op vrijdag avond 25 augustus een ont- 31

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 63