iSp^l BOKMA BOKMA BOKMA BOKMA BOKMA &tuu,ar&tn. u* DrVSrra JOM@H JONGE J*Hev«* Het complete Bokma assortiment. Door de nieuwe uitmonstering wordt de ..familieverwant schap" duidelijk zichtbaar. Geen statiegeld meer Het andere voor de handel belangrijke nieuws is dat tegelijk met de invoering van de nieuwe uitmonstering de Bokma emballage eenmalig geworden is. Het geen betekent: geen statiegeld meer, noch op flessen, noch op dozen. In de afgelopen tijd was Bokma het enige gedistilleerd merk, dat nog gebruik maakte van retourflessen en -dozen. Uit onderzoek bleek dat in de gedistilleerd- branche steeds meer bezwaren rezen tegen deze handling. Ook de consu ment ervoer het gebruik van flessen met statiegeld als een ongerief. De Gedistil leerd Groep Nederland heeft met deze maatregel dan ook ingespeeld op de in alle fasen van de distributieketen steeds dringender noodzaak van een zo scherp mogelijk doorgevoerde efficiency. Sinds het verdwijnen, per 2 oktober jl„ van het statiegeld op fles en doos behoren de extra kosten als gevolg van extra hand ling in deze sector tot het verleden Nieuwe uitmonstering Met ingang van genoemde datum is het Bokma assortiment geheel in het nieuw gestoken. De karakteristieke vierkante fles, waaraan het produkt een belangrijk deel van zijn herkenning ontleent, bleef natuurlijk ongewijzigd (behalve voor de horecasector, waar om praktische rede nen een ronde fles wordt gebruikt), maar het etiket, de dop en de doos kregen een geheel ander, op het produkt jonge je never afgestemd uiterlijk De tot nu toe gebruikte uitmonstering bleek niet langer voldoende kracht te kunnen bijzetten aan de eisen, die voor het merk Bokma gesteld mogen worden in termen van produktverwachting en merkbeleving. In de presentatie van het nieuwe etiket staat de jonge jenever centraal. De eti ketten van de overige produkten zijn daarvan afgeleid, met uitzondering van dat van de oude genever, die als grond legger van het merk Bokma een speciale plaats in het assortiment inneemt en dat, met enkele kleine aanpassingen, zijn traditionele, authentieke uiterlijk be waard heeft. Marktonderzoek Op consumentenniveau heeft een uit voerig marktonderzoek naar de accep tatie van de nieuwe uitmonstering plaatsgevonden. Hieruit bleek dat de in voering van het nieuwe gezicht het kwa liteitsbeeld van Bokma nog verder ver sterkte. Op grond van deze positieve acceptatie door de consument werd tot definitieve invoering besloten. Displaymogelijkheden Bij het ontwerp voor de nieuwe dozen voor Bokma is rekening gehouden met de ontwikkelingen op detailhandelsni veau. Met name in slijterijen wordt aan Twee oude vertrouwde produkten in hun nieuwe gedaante. Vanzelfsprekend werden ook de ronde horecaflessen niet vergeten I P"lrr B#kra« gjranunr l flinr H'I.Oir mlttiknl Ami M'klhfiC '"lljrkft|A Miltttu mUUMAWI •«ntte* udgmt >«Ai(i>pi Allwil tl 11liqxl I» "•my* ^WH1LJR AlC GEH 3£ '1 ©oufi ürkroonö P 'fink/ttit 'CfytdUulOM DISTILLATEURS ^^nnt<SS/MUllan>um.^rinr'"i'r J0H0« BOKMA JENEVER flottma «arandaart d«t 1'lino/Ulvote |onge |enav«f uitmunt '"H t URJONGt JENEVER 35%ALC GEEN STATiÉGElD H ontiuATcuftt 'AJuhaVXslllInlrttm.^Jmnmrtirn JONGE BOKMA JENEVER Bokma galand»*'! au )NH 1LTR. JONGE JENEVER m ALC. GEEN STATIEGELD 1 LTRALCGEHSet (Boud Urhroonö

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 4