Royal Club Shandy indehorecasector Een voortvarende dame vraagt naar die schuimende frisdrank. \Xht brengt u? Nieuw omzetrecord voor Fepsi-Cola: 50 MILJOEN LITER IN 1 JAAR! Zon klein flesje van Vrumona. Dat staat wel zo verzorgd. Het verkrijgen van spreiding in de horecasector voor een nieuw produkt vraagt over het algemeen meer tijd dan in de sector thuisverbruik. Want de horeca-ondernemer neemt gewoonlijk alleen produkten op die al in de sector thuisverbruik populair zijn geworden en die daardoor spontaan worden gevraagd. Dit geldt ook voor de ontwikkeling van de distributie van Royal Club Shandy. Weliswaar werd het al snel populair in sportkantines en dancings, waar veel jongeren komen, maar bij andere horecabedrijven is het met Royal Club Shandy wat ge leidelijker gegaan. Toch is hier sprake van een interessante ontwikkeling. Dit jaar is het in twee maal zo veel horecabedrijven te koop als vorig jaar. En de distributie in deze sector neemt nu snel toe, mede door gerichte acties die Vru- mona in samenwerking met individuele groothandelaren ontplooit. Ook hier kan de opkomst van Royal Club Shandy een stimulans zijn voor de omzet in kleine flessen, wat voor de groothandel een interessante zaak is. Mede daarom speelt Royal Club Shandy een belangrijke rol in de advertentiecampagne in Misset's Horeca die Vrumona al geruime tijd voert onder het motto: „Zo'n klein flesje van Vrumona. Dat staat wel zo verzorgd". Ml Club Een goede gastheer weet dat hier om Royal Club Shandy wordt verzocht. De nieuwe frisdrank van Vrumona met een ietsje alcohol. En wat doet ie dus? Hij serveert zonder man keren zo'n koel schuimend glas. Samen met't Shandy flesje. Da's meteen een attente en gastvrije manier om 'n uitzonderlijk drankje neer te zetten. Vervolg van pagina 16 toe eens wat anders wil drinken En een kleine fles geeft een gastvrijere sfeer als er visite is, omdat zij zo persoonlijk is. Bovendien kunnen degenen die een mixdrank willen makkelijker zelf de do sering bepalen. Daarom is het de moeite waard naast Royal Club Shandy ook andere kleine flessen op het schap te hebben. Vrumo na biedt een compleet assortiment veel gevraagde smaken in deze verpakking: Sisi Sinas en Cassis, Pepsi-Cola, Seven- Up, Royal Club Shandy, Tonic, Bitter Lemon, Ginger Ale en Sodawater en PUR bronwater. En al die produkten ko men in standaardflessen en -kratten, waardoor het sorteren tot een minimum beperkt blijft. Ook die boodschap zal tijdens de actie periode door de vertegenwoordigers bij de winkeliers worden overgebracht. Een goed kleine-flessenassortiment biedt volop winstkansen, mits er aandacht aan wordt geschonken. Kortom... Royal Club Shandy is inmiddels een succesprodukt geworden, dat een goe de marge oplevert. Vrumona doet er al les aan om steeds meer consumenten ermee in aanraking te brengen En met succes! Deze ontwikkeling is voor de handel van groot belang, omdat zij tevens een posi tieve stimulans voor de omzet in andere kleine flessen frisdrank kan zijn Veel winkeliers hebben dat al ontdekt, maar nog veel meer andere kunnen volgen, mits aan deze ontwikkeling ook op groothandelsniveau de nodige aandacht wordt geschonken In Tap en Schap van mei jl. is uitvoerig ingegaan op de snelle groei van Pepsi in de zich toch al gezond ontwikkelende Colamarkt. Inmiddels is een nieuwe mijlpaal bereikt. In de loop van septem ber jl. de laatste maand van Vrumo- na's boekjaar is de vijftigmiljoenste liter Pepsi van de band gerold. Ter be paling van de gedachten: dit volume betekent ruim zes procent van de totale jaarlijkse frisdrankenconsumptie, ofwel bijna 3,5 liter per hoofd van de bevol king! Het bereiken van deze vijftigmil joenste liter in één boekjaar is voor Vrumona een extra stimulans door te gaan met de verdere uitbouw van Pep si's positie in het nu bijna grootste smaaksegment van de frisdranken- markt. 17

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 17