De ontwikkeling van een nieuwe naam if r a J''"ISfflTCMU LEISTEEN ZAND KLEI GESTEENTEN MET MINERALEN ONDERGRONDS WATERRESERVOIR ■gBMact/n.mn. lp Vanaf zo 'n 80 meter onder de grond wordt het water via een zogenaamde breukrand in het gesteente omhoog geperst. Op 16 meter diepte wordt het opgevangen in een verticale buis. dit gas wordt het nu koolzuurhoudende bronwater vanaf zo'n 80 meter onder de grond via een natuurlijke uitweg in het Zoals het water hier naar boven komt is het zuiver en rijk aan mineralen. gesteente, een zogenaamde breukrand, naar boven geperst. Om iedere onge wenste infiltratie van vervuilende stoffen te voorkomen, wordt het opborrelende water al op 16 meter diepte opgevangen in een verticale buis en vervolgens naar opslagreservoirs getranspor teerd, waarna het kan worden gebotteld Via Vrumona in Bunnik vindt dit pure bronwater z'n weg naar de consument. Zoals het water uit de grond komt, is het volmaakt zuiver en rijk aan mineralen. Het is natriumarm, dus niet zout, en heeft een frisse, neutrale smaak een smaak die het bij het Nederlandse publiek zeker goed zal doen. Uiteraard moet een produkt als bron water van goede kwaliteit zijn, wil het door de consument worden geac cepteerd. Maar minstens zo belang rijk zijn de keuze van de naam en het ontwerp van de etiketten. Gezocht is dan ook naar een naam die door de consument snel met een „natuurzui ver" produkt wordt geassocieerd, die bovendien de écht Belgische afkomst overbrengt en die gemakkelijk is uit te spreken. Uit diverse onderzoekingen is gebleken, dat de naam PUR opti maal aan die eisen voldoet. Zelfs de uitspraak („puur") levert vrijwel geen problemen op. Ook het ontwerp van de etiketten is uitvoerig onderzocht, en met positief resultaat! De consu ment ervaart ze als „vrolijk" en „ge zellig". Zij benadrukken bovendien de aard en de kwaliteit van het pro dukt dat in de fles zit. Al met al is er dus aan de naamgeving en de uit monstering van Vrumona's nieuwe bronwater alsmede aan het onder zoeken daarvan veel zorg besteed. Dat geeft een niet gering stuk ver trouwen in de acceptatie van PUR door de consument. -yUK Acadcnie K»"'nW<ilce Befejsd^ Vofe8Bo1KMinisterie van ^'m,epa,,A °™^onee„. R^S8Cmildhe"1 donder Si' !*IM'rastcn1 Keconnue par I'AeJi llll I I.UJJJ^ lm ucLuam.i CAUTION BFRS S

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 6