i IIV"* US sss :n us •g^ju M* Mf M« J55 iiilffl SSS •MM «MM M* jaar in Leiden startte, kon het Heineken concern, dat het wielrennen een warm hart toedraagt, dit grote evene ment van zijn kant niet ge ruisloos voorbij laten gaan. Tijdens de proloog op 29 juni, een tijdrit door de binnenstad van Leiden, was het parcours aangekleed met reclamebor den en -spandoeken, vlaggen en wegdekversiering van de slagzin van Pepsi-Cola. En er zit muziek in, want dit maal zijn de te winnen prijzen complete stereotorens, ge luidstanks, wekkerradio's en voor de leverancier van de hoofdprijswinnaar nog eens een Sony music Centre. Tijdens de eerste zes weken van de actie, werden zoveel mogelijk namen en voorna men van de deelnemende 16 fris nieuws over het popge- beuren in de wereld. Iedere dinsdag, woensdag en don derdag komt er een minuut nieuws over nieuwe platen, over sterren, over nieuwe en uit elkaar gevallen formaties, etcetera, terwijl iedere vrijdag tot en met maandag nieuwe informatie over drive-in pop festivals en andere grote po pevenementen via de 7Up Popfoon te horen is. Na het grote succes in Ne derland is ruim een jaar gele den de 7Up Popfoon ook in België van start gegaan. Ook daar staan vijf lijnen rood gloeiend. Toen Lex Harding het mil joenste telefoontje persoon lijk opnam en Hanneke Vos vertelde dat zij de miljoenste was, wist ze niet wat ze hoor de (foto 13). Hanneke Vos werd door de directie van Seven-Up Ne derland danig in de bloeme tjes gezet. Behalve een ra dio-cassette-recorder en een LP van haar keuze voor haar zelf, kreeg haar school, de Sint Bavo te Budel, op 30 juni j.l. een daverend schoolfeest aangeboden Hanneke en haar klasgenootjes kregen ook nog een Popfoon T-shirt. Een 40-tal teeners, dat vlakbij het één miljoenste telefoontje zat, ontving eveneens een langspeelplaat naar keuze. Seven-Up verwacht dat de belangstelling voor de Pop foon nog zal toenemen en overweegt nog een a twee extra lijnen op hetzelfde nummer aan te vragen Amstel/KLM Feestpromotie in volle gang. Vanaf 1 juli jl. stroomden de inzendingen van de Feestpromotie binnen bij de afdelin verkoopbevor dering van onze vestiging in Zoeterwoude. Dagelijks komen er honder den inzendingen binnen voetballers aan het Wereld kampioenschap voetbal in Argentinië gevraagd Onmiddellijk na het officieel bekend worden van de defi nitieve namen kwamen ellen lange lijsten bij de Pepsi jury in Zoeterwoude binnen. Ver zoeken om voorwaarden, lijs ten met namen en andere za ken waren aan de orde van de dag. De actie duurt nog tot eind augustus. De laatste zes weken werden de namen ge vraagd van diegenen, die sinds vorig jaar januari voorkwamen (of nog voorko men) in de hitlijst noteringen Daar zit dus ook muziek in! De eerste hoofdprijs viel in Veenendaal. Jos van Schup- pen (vierde van rechts op foto 18) wordt gelukgewenst door Vrumona vertegenwoordiger Koldewijn. De heer Heslinga (links) feliciteert de heer Van Essen met het door hem ge wonnen Sony Music Centre 18 13 voorzien van vijf Amstel kroonkurken, gemerkt met een A. In totaal worden er (de actie loopt nog tot 31 oktober 1978) 60.000 inzendingen of meer verwacht De mensen van het postkan toor in het dorp Zoeterwoude zien dagelijks de speciale bus, die de enorme hoeveel heid postzakken ophaalt. Als de enveloppen bij de afdeling verkoopbevordering binnen komen, worden zij snel met de elektrische briefopener opengesneden door de heer A. E Nagtegaal (foto 14). Het op datum afstempelen, de telling, de voorselectie van de vaak originele, soms actuele slagzinnen kan beginnen De 14 jury heeft het dan ook niet gemakkelijk om de prijswin naars aan te wijzen. Om nog eens duidelijk uit te laten ko men dat het om een geza menlijke actie van Amstel en KLM Party Service gaat is fo to 15 gemaakt (zie ook achterpagina), waarop de moderne Boeing 747 staat, met daarvoor de nostalgische Amstel spankar en een hos tess van KLM Party Service samen met een Amstel bar man. 1(- Tour de France 1978. Aange zien de Tour de France dit Amstel en Pepsi. De reclame toren had het beste overzicht (foto 16). Een week eerder was er ook al gestart voor de eerste (hal ve) etappe van de Tour, van Leiden naar St Willebrord. Maar toen verscheen een aantal Nederlandse artiesten aan de streep. Een van hen was Dik Bruynestein, alias Appie Happie (foto 17). 17 Daar zit muziek in! Aanslui tend op het succes van het Pepsi Namenspel van het vo rig jaar, worden er dit jaar wederom namen gevraagd uit

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 31