2! Sm Ia AT ZUS lil :S~ I» i '+F*¥ËÊBBiËÊttÊ& cleze 9ele9enheid een Pepsi lfe.1 T-shirt (foto 11), met op de - stelling te brengen van zowel de Rotterdammers zelf als van bezoekers. Vanaf 's morgens tien uur tot 's avonds tien uur trof men een keur van artiesten aan op de verschillende vertrouwde punten van de binnenstad. Er was voor iedereen wel iets te genieten De Dutch Swing College Band, de Mariniers kapel, verschillende pop groepen, simultaan schaken met Jan Timman, poppen theaters, cabaretgroepen, dansgroepen, stockcarra- cing, slipdemonstraties van de Rotterdamse politie en nog veel meer. Ook het weer werkte mee, zodat de hele binnenstad overvol bezoe kers was. Een bijzondere ge beurtenis was de presentatie van een forum in de mooie, statige hal van het stadhuis aan de Coolsingel. De leiding was in handen van Koos Postema en Joop Daalmeijer. Bij het onderwerp „winkelen en uitgaan in de binnenstad" vuurde het Rotterdamse pu bliek een reeks van niet mis te verstane vragen af op het fo rum, dat al naar gelang het onderwerp, in samenstelling wisselde Ondermeer zaten er bekende horeca-onderne- mers, winkeliers, makelaars, markt- en kermislieden, wet houders en vertegenwoordi gers van het V V V. in Het stadhuis was een gastvrij huis geworden. Met de stem ming en de temperatuur steeg daar eveneens de be hoefte aan een glas Heineken pils. Gelukkig kon ruim schoots in deze behoefte worden voorzien, aangezien Heineken aanwezig was met het sfeervolle bruine café (fo to 7), dat speciaal voor deze gebeurtenis door onze afde ling reclame-service was in gericht 30 Heineken bierboeier in nieu we versie. Na tien jaar is de Heineken Bierboeier, blik vanger op vele Nederlandse waterwegen, uit de vaart ge nomen Maar niet voor lang! Tijdens de wintermaanden heeft een aantal zeer bekwa me vakmensen ervoor ge zorgd dat op donderdag 22 juni jl. een geheel nieuwe va rende ton, de Heineken Bier boeier II op de werf Wibo in het Amsterdamse Bos, te wa ter gelaten kon worden. Onder luid applaus doopte de heer E. J. Veenhof, hoofd af deling reclame-service, de Bierboeier II heel toepasselijk met een 'champagne' onder de bieren Met daverend ge raas rukte de bierton zich vervolgens los van zijn ob stakels om met een perfecte sliding in het water te gera ken. Hij blijft drijven!", klonk het opgelucht vanaf de kant. Voor Dirk Willemse, kapitein van de Bierboeier, was het ook een speciale dag. Als blijk van waardering voor zijn jarenlange trouwe diensten werd hij naar een hogere rang bevorderd. Drie gouden galons sieren nu beide mou wen van zijn uniform. De Hei neken Bierboeier is geheel vernieuwd, op het onderstuk na. Er is een origineel houten fust gebruikt, waarin vroeger het bier gelagerd werd. De 20 pk motor maakt de varende ton geschikt voor alle Neder landse waterwegen. Wij wen sen Dirk Willemse en zijn nieuwe schip (foto 8) een succesvolle vaart toe! Avro-rally langs Vrumona. De jaarlijkse Avro-rally leidde dit l jaar een grote groep deelne- J mers naar onze vestiging in j Bunnik, waar een van de controleposten was inge- richt Bij de Heineken cara- van, die midden op het terrein l stond, kregen de deelnemers J Superstar Jordaan '78 Op 31 een stempel en een glas J mei, 1 en 2 juni jl. werd in de Shandy (foto 9). Eveneens Sporthal Rozengracht in Am- kreeg men per auto een sterdam een sportevenement Shandy glas in een doosje voor de jeugd georganiseerd aangeboden. De kinderen l onder de naam Superstar konden allemaal een ballon in J Jordaan'78. on9eveer 200 deelne- I mende kinderen kregen voor j- V jrffi - 1 rug de naam van het evene- t "Üf J ment. Tevens zorgde ons i vJnmBGkShSi yl> concern voor start- en finish- doeken bij het onderdeel wielrennen (foto 12). 9 ontvangst nemen. Naast de caravan stond een Shandy- j display. Verder moesten de rallyrijders een multiple- choice-vraag beantwoorden, waarin ze moesten raden J hoeveel percentage alcohol J Shandy bevat. Over het alge- meen waren de reacties op deze frisdrank zeer positief Actie rond WK. '78. De heer J en mevrouw Wieleman uit j Arnhem (midden) werden de Het evenement is georgani- trotse bezitters van een tv, die seerd voor de jeugd tot 21 zij wonnen in een actie met l jaar, die zich (verdeeld in drie Heineken bier die door J leeftijdsgroepen) in diverse groothandel Heuff B V. te Tiel takken van sport met elkaar rond de WK. '78 werd geor- moesten meten om uit te ma- ganiseerd. ken wie zich Superstar Jor- 70 J daan '78 mocht noemen. 7Up popfoon één miljoen maal gebeld. Hanneke Vos (15 jaar) uit Budel was de miljoenste teener die de 7-Up J Popfoon (tel. 020-767011) J draaide. Drie jaar geleden j begon Seven-Up Nederland met Lex Harding deze unieke telefonische pop-informatie service en geleidelijk aan is het aantal telefoontjes, dat op Links op foto 10 de heren B. J de vijf lijnen binnenkomt, ge- Rog en R. Dobben van Hei- j groeid tot zo'n 1.500 per dag. neken en rechts de heer J. A. Popfoon geeft tweemaal per van Wijk van Heuff BV. week, op dinsdag en vrijdag, 'W tïtiïtiii m •M

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 30