IPflERsi lé^ suchrs .ONG&OOB^jSi sprookjes Sijiaastffl vruchtenlti^ Wn van Eppo Doevc i Si-I k_ f< 11 ertelselboekei ,'wu Viln p Kijk ichic Naar een beter rendement Met name sinas, veruit de grootste smaak in het VLM-segment, is de afge lopen jaren door de winkeliers veel ge bruikt als „lokartikel" voor de consu ment. Toch lijkt het er nu op, dat veel detaillisten daarop terugkomen Fris dranken vragen nu eenmaal verhou dingsgewijs veel handling. Bij een al te lage prijs en een navenante marge tas ten stunts met bijvoorbeeld sinas het rendement te veel aan. Bovendien vormt sinas een steeds minder aantrekkelijk stuntartikel omdat de consument in toe nemende mate om andere frisdranken en vruchtensappen (die overigens meestal duurder zijn dan sinas) vraagt. Voorts heeft de detaillist belang bij een redelijk continue opbouw van zijn as sortiment Hij doet afbreuk aan het ver trouwen van de consument als hij voort durend andere sinasmerken brengt. In een evenwichtig sinas-assortiment hoort dan ook een wat hoger geprijsd A-merk als Sisi naast lager geprijsde eigen en overige merken. Er is nog altijd een groep consumenten die de voorkeur geeft aan vertrouwde A-merken als Sisi. Voor deze groep is het prijsverschil raet andere merken sinas mits dat verschil niet extreem groot is volkomen ac ceptabel. Sisi in de sector thuisverbruik Het aandeel van Sisi in de sector thuis verbruik schommelt momenteel rond de 3,5 procent. Dit mag laag lijken, maar in vergelijking met andere A-merken die veelal lager geprijsd zijn, is het bepaald niet we'g te cijferen. En uiteindelijk gaat het nog altijd om een aanzienlijke hoe veelheid sinas. Sisi is voorts nog steeds een vertrouwd kwaliteitsmerk met een hoge bekend heid. En waar Sisi in het schap staat, springt het eruit door z'n verzorgde, „smakelijke" uitmonstering. Maar om die positie te handhaven of zelfs te verbeteren is dat alles nog niet vol doende. Sisi's positie als vertrouwd A- merk kan alleen gehandhaafd blijven door een goede ondersteuning op con sumentenniveau Daarom is Sisi dit jaar met een zeer bijzondere consumenten actie gestart Nieuwe consumentenpromotie voor Sisi Eind juli is voor Sisi Sinas een actie be gonnen die zeker in het'door prijs concurrentie beheerste sinassegment opzienbarend mag worden genoemd. Op alle Sisi Sinasflessen staat deze actie aangekondigd. En op de halsetiketten is een afscheurbaar „Sisi Sinas Club" merkje aangebracht. De consument moet drie van deze merkjes opsturen en ƒ9,95 (ƒ6,95 ƒ3,- verzendkosten) overmaken naar Sisi Sinas Club. Hij krijgt dan een fraai gebonden boek met „sprookjes van Andersen", verteld door Martine Bijl en geïllustreerd door Eppo Doeve thuisgestuurd. Het eerste deel uit de serie is inmiddels verschenen, het tweede komt in de loop van september uit. Deze actie wordt ondersteund met kleu- renadvertenties in Margriet en Libelle en door middel van praktisch displaymate- eigen en overige merken" is daarente gen toegenomen. Toch is er nu sprake van een zekere stabilisatie.De verhou ding merkartikelen ten opzichte van ei gen en overige merken schommelt de laatste drie jaar rond de 42 ten op zichte van 58%. Met andere woorden de „grote" merken vechten metz'n allen om een aandeel van zo'n 42 procent van het vruchtenlimonadesegment De Sisi sinasflessen staan geheet in het teken van de Sprookjes van Andersen "-promotie |Sin^PpelvruchteSiieW «•"Konden kijk- en verttb*"**'""' Martine Bijl vertelt... «ÏoSnij Je J W*62l6 V1H'Um/S,s' Club. "till, **i n np postgiro C' v"PHjr'm'S,si Club in I laarkm. I is, ""til. v-'n "Sisi boek deel 1 I «i-pr, i "■rrWtV"K dc Vooreind «intkl. biW>"jLwi|A 1*^ betaling Jc merkjes itu"»-"' I Jüror,i" Hut it-nefr UV.tiVDERSljv Op het achteretiket is te lezen, wat de consu ment precies moet doen riaal: een schapkaart met daaraan een blok met bestelformulieren en een op vallende kratkaart. De promotie met aantrekkelijk verzorgde boeken zal, me de door de opvallende wijze waarop zij in de winkel wordt gepresenteerd, niet al leen de omzet van Sisi direct stimuleren, maar ook bijdragen tot de handhaving van het kwaliteitsbeeld van dit toch al vertrouwde merk 19

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 19