in in Msh1^ r*s i •si s:: jgjjjig IM 7 stelling te brengen van zowel de Rotterdammers zelf als van bezoekers. Vanaf 's morgens tien uur tot 's avonds tien uur trof men een keur van artiesten aan op de verschillende vertrouwde punten van de binnenstad. Er was voor iedereen wel iets te genieten. De Dutch Swing College Band, de Mariniers kapel, verschillende pop groepen, simultaan schaken met Jan Timman, poppen theaters, cabaretgroepen, dansgroepen, stockcarra- cing, slipdemonstraties van de Rotterdamse politie en nog veel meer. Ook het weer werkte mee, zodat de hele binnenstad overvol bezoe kers was. Een bijzondere ge beurtenis was de presentatie van een forum in de mooie, statige hal van het stadhuis aan de Coolsingel De leiding was in handen van Koos Postema en Joop Daalmeijer. Bij het onderwerp „winkelen en uitgaan in de binnenstad" vuurde het Rotterdamse pu bliek een reeks van niet mis te verstane vragen af op het fo rum, dat al naar gelang het onderwerp, in samenstelling wisselde. Ondermeer zaten er bekende horecaonderne mers, winkeliers, makelaars, markt- en kermisbeden, wet houders en vertegenwoordi gers van het V.V.V. in. Het stadhuis was een gastvrij huis geworden. Met de stem ming en de temperatuur steeg daar eveneens de be hoefte aan een glas Heineken pils. Gelukkig kon ruim schoots in deze behoefte worden voorzien, aangezien Heineken aanwezig was met het sfeervolle bruine café (fo to 7), dat speciaal voor deze gebeurtenis door onze afde ling reclame-service was in gericht. 30 Heineken bierboeier in nieu we versie Na tien jaar is de Heineken Bierboeier, blik vanger op vele Nederlandse waterwegen, uit de vaart ge nomen. Maar niet voor lang! Tijdens de wintermaanden heeft een aantal zeer bekwa me vakmensen ervoor ge zorgd dat op donderdag 22 juni jl. een geheel nieuwe va rende ton, de Heineken Bier boeier II op de werf Wibo in het Amsterdamse Bos, te wa ter gelaten kon worden. Onder luid applaus doopte de 8 heer E. J. Veenhof, hoofd af deling reclame-service, de Bierboeier II heel toepasselijk met een 'champagne' onder de bieren. Met daverend ge raas rukte de bierton zich vervolgens los van zijn ob stakels om met een perfecte sliding in het water te gera ken. „Hij blijft drijven!", klonk het opgelucht vanaf de kant. Voor Dirk Willemse, kapitein van de Bierboeier, was het ook een speciale dag. Als blijk van waardering voor zijn jarenlange trouwe diensten werd hij naar een hogere rang bevorderd. Drie gouden galons sieren nu beide mou wen van zijn uniform. De Hei neken Bierboeier is geheel vernieuwd, op het onderstuk na. Er is een origineel houten fust gebruikt, waarin vroeger het bier gelagerd werd. De 20 pk motor maakt de varende ton geschikt voor alle Neder landse waterwegen. Wij wen sen Dirk Willemse en zijn nieuwe schip (foto 8) een succesvolle vaart toe! Avro-rally langs Vrumona. De jaarlijkse Avro-rally leidde dit jaar een grote groep deelne mers naar onze vestiging in Bunnik, waar een van de controleposten was inge richt. Bij de Heineken cara van, die midden op het terrein stond, kregen de deelnemers een stempel en een glas Shandy (foto 9). Eveneens kreeg men per auto een Shandy glas in een doosje aangeboden. De kinderen konden allemaal een ballon in 9 ontvangst nemen. Naast de caravan stond een Shandy- display. Verder moesten de rallyrijders een multiple- choice-vraag beantwoorden, waarin ze moesten raden hoeveel percentage alcohol Shandy bevat. Over het alge meen waren de reacties op deze frisdrank zeer positief. Actie rond WK. '78 De heer en mevrouw Wieleman uit Arnhem (midden) werden de trotse bezitters van een tv, die zij wonnen in een actie met Heineken bier die door groothandel Heuff B.V. te Tiel rond de WK. '78 werd geor ganiseerd. Links op foto 10 de heren B Rog en R. Dobben van Hei neken en rechts de heer J. A. van Wijk van Heuff BV. 11 Superstar Jordaan '78 Op 31 mei, 1 en 2 juni jl. werd in de Sporthal Rozengracht in Am sterdam een sportevenement voor de jeugd georganiseerd onder de naam Superstar Jordaan '78. De ongeveer 200 deelne mende kinderen kregen voor deze gelegenheid een Pepsi T-shirt (foto 11), met op de rug de naam van het evene ment. Tevens zorgde ons concern voor start- en finish- doeken bij het onderdeel wielrennen (foto 12). Het evenement is georgani seerd voor de jeugd tot 21 jaar, die zich (verdeeld in drie leeftijdsgroepen) in diverse takken van sport met elkaar moesten meten om uit te ma ken wie zich Superstar Jor daan '78 mocht noemen. 7Up popfoon één miljoen maal gebeld. Hanneke Vos (15 jaar) uit Budel was de miljoenste teener die de 7-Up Popfoon (tel. 020-767011) draaide. Drie jaar geleden begon Seven-Up Nederland met Lex Harding deze unieke telefonische pop-informatie service en geleidelijk aan is het aantal telefoontjes, dat op de vijf lijnen binnenkomt, ge groeid tot zo'n 1.500 per dag. Popfoon geeft tweemaal per week, op dinsdag en vrijdag,

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 30