NIEUWE BOKMA CAMPAGNE VOORDE HORECA bessenjenever nieuwe oogst Wat voor smoezen u moet verkopen als u geen Bokma in huis hebt(l). De Bokma Een horecaman die z'n zaakjes voor el kaar heeft, heeft Bokma in huis. Dat is de gedachte achter de nieuwe Bokma campagne die ons reclamebureau voor de horeca maakte. Een rechtlijnige ge dachte, die echter op een verrassende manier werd vertaald. Bokma's oude en jonge jenever hoort net zo onverbiddelijk in de horeca als bijvoorbeeld een bar kruk, of een pilsglas, redeneerde het bureau. De horecaondernemer die geen Bokma in huis heeft vraagt dus om moeilijkheden. In advertenties van dub bele pagina's (zie onder) wordt duidelijk gemaakt hoe deze onverstandige res taurateur, hotelier, caféhouder, kroeg baas, en dergelijke zich eruit kan red den. Via opmerkelijke smoezen, varië rend van ,,De Bokma is bevroren" tot „Sorry, we wilden net gaan sluiten". Een humoristische aanpak, met in de bege leidende tekst wat serieuzere informatie over Bokma en de horeca. De nieuwe Bokma campagne start in juni, loopt een jaar en is te zien in Missets Horeca. En niemand kijkt er over heen, dat weten we zeker. De belangrijkste periode van het jaar voor Coebergh is wanneer in juni/juli de bessenoogst plaats vindt. Net als bij de eerste nieuwe haring is dit iets om naar uit te kij ken. De frisse, pure fruitlucht bij het openen van de fles is iedere keer weer een aangename ervaring. En... bij het proeven wordt men niet in zijn/haar verwachting teleurge steld. Integendeel. Om een extra accent te geven aan het Nieuwe Oogst produkt is ditmaal niet gekozen voor een premium aan de fles of een speciale aanbieding. Dit jaar wordt de Coebergh Nieuwe Oogst voor een extra aantrekkelijke prijs aan de slijter aangeboden. Uit eindelijk zal de consument hiervan meeprofiteren. Voor de slijter van belang, om een extra sterke door stroming te garanderen. Coebergh Nieuwe Oogst krijgt de kans niet om stoffig te worden. Coebergh Nieuwe Oogst zal na tuurlijk ook straks in augustus weer in de winkel ondersteund kunnen worden door middel van functioneel en aantrekkelijk winkelmateriaal. Bovendien is er reclamemateriaal ontwikkeld waarmee de slijter in zijn eigen advertentie Coebergh Nieuwe Oogst opvallend en extra laag ge prijsd onder de aandacht van de consument kan brengen. >rnl 1De Bokma is bevroren. 2. Ik schenk alleen met de feestdagen Bokma. r 3Als ik daaraan begin moet ik teveel afwassen. 4Ik krijg de kurk er niet uit 5'k Heb geen zin om zo n bordje te schilderen van "De Bokma staat koud. 'n Beetje Horeca-man heeft de nuttige wenken van hiernaast met nodig. Die weet gewoon dat Bokma de meest gevraagde en meest gedronken jenever in ons land is. Dat 'm dat zit in het unieke aroma en zachte, vrien delijke karakter. En dat 'ie een Bokma kenner daarom moeilijk een ander merk zal slijten. Bokma, basta. Dus heeft genoemde collega naast z'n schenk- jenever Bokma achter de tap. In de speciale ronde flessen. Zodat ze in de steekgaten passen. En lekker koud staan. En dus zul je hem nooit met een rood hoofd zien staan schutteren. I' I 11 -IIIQI -II /el de Bi li lll.l kill ui 7

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 7