De Amstel Feestpromotie 1978 Ondersteuning Folder KLM-Catering In mei startte Amstel wederom met zijn jaarlijkse consumentenpromotie. Dit keer een heel bijzondere, want het wordt een gezamenlijke actie van KLM Party Service en Amstel bier. En met hoofd prijzen, die goed bij Amstel passen, na melijk volledig verzorgde huisfeesten voor zestien personen, inclusief eten, drinken, een hostess van KLM Party Service en een Amstel barman. Totaal zijn er te winnen: honderdnegen huis feesten en driehonderdzevenentwintig koude buffetten met drank voor vier personen. De actie loopt voor de consument van juni tot en met oktober en er kunnen iedere werkdag prijzen gewonnen wor den. Wat is uw belang in deze promotie? De consument dient om mee te doen vijf speciale Amsteldoppen met een A te sparen, die men bij elkaar heeft na aan koop van ongeveer een krat Amstel bier. Dit betekent een stimulans voor uw Am stel kratomzetten. Een deskundige jury zal maandelijks bij eenkomen om de prijswinnaars aan te wijzen. De promotie zal op consumentenniveau gedurende vijf maanden krachtig wor den ondersteund, te beginnen met een openingsadvertentie van een hele pagi na in de dagbladen, medio mei. Verder zullen regelmatig advertenties verschij nen in familiebladen, radio- en tv-bladen en tijdschriften als Story, Privé en Weekend. Ook zal van reclame via de radio gebruik worden gemaakt. De kruideniersvakpers zal twee keer worden ingeschakeld. Voor de winkel is speciaal display- en schapmateriaal ontwikkeld. Van de deelnameformulie ren is vooral van belang de krattenkaart: deze is gedurende twee perioden in alle Amstel-kratten aanwezig. Dat is gemak kelijk voor de klant Vooral ondersteuning van Amstel op uw detaillistenfolder gedurende de actie is zeer wenselijk om een maximaal profijt te verkrijgen. Veel succes met uw Amstel-omzetten wensen u 's lands beste brouwers. In verband met de vijf maanden durende Amstel/KLM Party Service promotie, leek het ons leuk iets te vertellen omtrent de KLM Party Service, een aparte activi teit van KLM Catering, een afdeling bin nen de KLM-organisatie. De Catering op Schiphol Centrum is sinds 1 mei 1967 gevestigd in een kan toorgebouw van twee verdiepingen en een produktiehal met een totale opper vlakte van 10.000 m2. 's Winters zijn er ruim vijfhonderd me dewerkers en tijdens de drukke zomer maanden zijn dat er zevenhonderd. Er wordt gewerkt in drie ploegen, die zor gen voor een produktie van zes miljoen maaltijden per jaar. De voorraad levensmiddelen wordt in eigen koel- en vriescellen opgeslagen. Jaarlijks worden onder meer ruim tweeëneenhalf miljoen luxe broodjes, acht miljoen suikerzakjes, driekwart mil joen toastjes en 1.016.000 blikjes Heine- ken bier ingekocht. Om nog maar niet te spreken over de enorme hoeveelheden boter, aardappelen, rijst, vlees en groenten. In het hoogseizoen verzorgt de KLM Catering elke dag 24.000 passagiers. Dat is gelijk aan een vol stadion van de Amsterdamse voetbalclub Ajax. Keukens vormen natuurlijk een belang rijk onderdeel van de Catering. In de warme keuken met een convectie-oven worden door een heteluchtstroom-cir- culatie honderdtwintig schotels tegelijk verhit. In een half uurtje worden bijvoor beeld zestig kippen tegelijk gebraden. De keuken heeft onder meer broodsnij- en broodsmeermachines. De boterham men komen op een lopende band onder een soort stempel te liggen en een afge paste hoeveelheid boter wordt er als het ware opgestempeld. Het vervoer van de maaltijden naar de kleinere vliegmachines op het platform geschiedt met vijftien DAF schaarwa- gens, vrachtwagens die zelf de lading omhoog kunnen brengen. De Boeings 747B's en Douglas DC-10en zijn groter en hoger. Daarvoor worden zestien- Ford-Edbro schaarwagens gebruikt. Zij tillen het catering-materiaal vijfeneen- halve meter omhoog. Drie van deze wa gens zijn speciaal ingericht voor de ver zorging van benodigdheden zoals de kens en kussentjes. Het standaard catering-materiaal van een KLM Boeing 747B weegt ongeveer 4.500 kg en dat is dan niet alleen voedsel en dranken. Daarbij zitten ook onder meer scheerapparaten, basis make-up artikelen, plaids en briefpapier. Mits bij plaatsbespreking opgegeven, kan er aan boord ook een speciale kin- Hoofdprijs in de Amstelactie is een feest voor zestien personen 4

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 4