POKfll Heineken... het assortiment waar muziek inzit I^l fr» 13/17 FEBR JAARBEURS UTRECHT ■78 Het is alweer een aantal weken geleden dat velen van onze relaties een bezoek gebracht hebben aan de 21e ROKA, die medio februari gedurende vijf dagen in drie hallen van het Jaarbeurscomplex te Utrecht werd gehouden. Met een record aantal (530) deelnemers uit binnen- en buitenland, waarmee in totaal 1.500 fir ma's vertegenwoordigd waren, die met z'n allen niet minder dan 23.600 m2 standruimte in gebruik hadden, was de ze ROKA groter dan ooit tevoren. Door de meestal collectieve, groots opgezette buitenlandse inzendingen werd ook het internationale aanzien van deze twee jaarlijkse handels- en voorlichtingsbeurs op levensmiddelengebied extra bena drukt. De belangstelling vanuit de le vensmiddelenhandel heeft met de groei van de ROKA geen gelijke tred gehou den en het aantal bezoekers, dat in 1976 de 30.000 ruimschoots overschreed, bleef daar met 28.700 dit jaar duidelijk onder. Het feit, dat in de afgelopen twee jaar het aantal vestigingsplaatsen in de detailhandel met 9 procent (3.000 plaat sen) terugliep, zal zeker een van de oor zaken van de dalende belangstelling geweest zijn Voor de beursgangers, die in ieder geval een bezoek aan de Heineken stand in hun programma hadden opgenomen, was daar ook bij grote drukte meestal nog wel plaats. Met een totale opper vlakte van duizend vierkante meter was onze concernstand op deze ROKA niet alleen een van de grootste, maar qua opbouw, uitmonstering en toegankelijk heid zeker ook de meest indrukwekken de presentatie. Het hart van de stand werd gevormd door een reusachtige, in rood flanel doek uitgevoerde tent, in het binnenste waarvan het kwartet de „Ro mancers" vanaf een meer dan mans hoog muziekpodium zijn „Weense" klanken over de bezoekers uitstrooide. Overzicht van de Heineken presentatie met op de voorgrond een van de (twee) terrassen. Het hart van de stand. Ons thema voor deze beurs luidde, evenals op de vorig jaar september in Amsterdam gehouden Slijtersvakbeurs, waar ons concern zich met dezelfde stand presenteerde: Het assortiment, waar muziek in zit. Behalve door de le vendige melodieën van genoemd kwar tet, werd dit thema ondersteund met een rijk geschakeerde assortimentsuitstal ling rondom het podium. Buiten de „muziektent" gebeurde dat door een aantal opvallende displays van de ver schillende produktgroepen, die de toe gangen tot de twee aan de stand gren- De stand was rijkelijk gestoffeerd met fraaie plantenpartijen. zende terrassen markeerden. Niet alleen de muziek zorgde voor „leven in de brouwerij". Voor onze biermerken als ook voor enkele frisdranken liep een aantrekkelijke beursactie, die bij een bestelling in alle sectoren bovendien een extra attractie in het vooruitzicht stelde. Ondanks het wat rustiger beursverloop hebben vele relaties, in het bijzonder uit de kringen van de groothandel en de commerciële organisaties, onze presen tatie, waarover men zich positief uitliet, Een van de smakelijk aangeklede displays. bezocht. Zij werden ontvangen door een staf van concernmedewerkers, waarbij de relatie vaak de vertrouwde figuur van de „eigen" verkoopadviseur ontmoette. Als bijzonder plezierig werd ervaren dat men hier in een andere, ongedwongen sfeer rond de tafel kon zitten Er werden vruchtbare gesprekken gevoerd, zaken gedaan, nieuwe contacten gelegd en oude banden verstevigd. Dat alles in een sfeer van goed gastheerschap, zoals men dat van ons gewend is. In dat licht gezien kan gesproken worden van een geslaagde deelneming aan deze 21e ROKA. 22

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 22