Ook 1978 is weer een actief jaar voor Win een extraatje voor dc vakantiG. Grote 7UP zomerpromotie Wat gaat er allemaal gebeuren? Maar dat is nog niet alles Landelijke Sportclubbladen- prijs Winnaars 7 ideeënaktie 1977 of meer weken tactisch DJge n/aytoterij«7 Negentienhonderdzevenenzeventig mo ge dan hèt jaar van Seven-Up zijn ge weest met acties, verjaardagspartijen, grote advertenties op de eerste en laat ste dag van het jaar, intensieve cam pagnes op televisie, radio en in de bios coop het ziet er naar uit dat 1978 niet minder wordt. Binnenkort op 1 april, ja echt waar start Seven-Up de grote 7UP zomerprijsvraag. Een hele grote promotie die drie maanden gaat duren, met ruim ƒ70.000 - aan prijzen voor de consument. Ook voor alle 7UP winkeliers zit er iets in het vat. Als zij het speciaal voor deze actie ontwikkelde displaymateriaal één v«/okon laten staan, doen zij au- aan de grote 7UP dis- Onder het motto „Win met drie vakan tieventjes handenvol vakantiecentjes" gaat op 1 april de zonnige zomerprijs vraag van start. Grote dubbele-pagina advertenties in full-colour verschijnen gedurende april, mei en juni in de Libelle, Margriet en Vi va. Tientallen radiospots ondersteunen ver der de actie via Hilversum 3. Op iedere literfles 7UP bevindt zich vanaf 1 april een 7UP vakantieventje. Drie van die ventjes sparen en op een kaart plakken, een rijmpje afmaken en de kaart insturen en men komt in aanmerking voor een van de vele geldprijzen. Zeven weken achtereen worden iedere week geldprij zen ter waarde van ƒ10.000,— uitge loofd. De winnaars ontvangen cheques van ƒ1.000,—, ƒ500,— of, als ze willen, deze bedragen in peseta's, lires, dollars of Franse francs. In verband met deze actie is er voor de winkelier een pakket schitterende dis playmaterialen klaargemaakt. Schap- kaarten, kratkaarten, raambiljetten en een bakje met deelnameformulieren kunnen iedere winkel zonnig en zomers aankleden. Een goede display in de winkel is voor het slagen van de promotie van groot belang. Daarom heeft Seven-Up de actie uitgebreid met een grote loterij voor de winkelier. Voor iedere week dat hij zijn display in de winkel laat staan, krijgt hij een lot... en elke week zeven weken achtereen worden er 7 prijzen van ƒ1.000,— verloot in totaal dus ƒ49.000,— aan prijzen. De 7UP zomerprijsvraag is niet de enige actie die Seven-Up dit jaar organiseert. Aan het eind van '78 komt er weer een grote campagne, terwijl de tieners weer het hele jaar door plezier kunnen be leven aan de informatieve Popfoon (020-767011). De drive-in shows blijven het land door trekken. Ook op televisie, radio en in de bioscoop blijft 7UP zeer uitgebreid aanwezig. Eén van de public relations-projecten is gericht op de sportverenigingswereld Het is de grote landelijke clubbladen prijsvraag, die een enorm succes blijkt te zijn. Op de sluitingsdatum, 1 februari 1978, hadden 1368 van de 18.000 aange schreven sportclubs drie clubbladen in gestuurd. Al deze clubbladredacties dingen mee naar één van de 25 prijzen uit de prij- zenpot van ƒ25.000,—. In maart heeft een uitgebreide jury, waarin onder meer Charles Oorver, Theo Koomen, Herman Belinfante van de NSF en vele andere specialisten zitting hebben, elk van die bladen beoordeeld Begin mei is op Papendal de prijsuitrei king geweest. In het kader van deze wedstrijd heeft Seven-Up voor alle deelnemers een mapje met ,,77 tips voor sportclubblad- redacties" samengesteld. Ook zal de Nederlandse Sport Federatie samen met Seven-Up een boekje met allerlei advie zen, geschreven door Theo Koomen. uitgeven. Het mapje met de „77 tips" komt in dit boekje te zitten. Seven-Up doet al deze activiteiten, ge richt op de sportwereld, niet voor niets. Zij mikt bewust op het kweken van een grote goodwill bij deze voor frisdranken zo belangrijke doelgroep. Het ziet er al met al naar uit dat ook 1978 weer een jaar voor Seven-Up gaat wor den. Zeven klavertjes vier brachten inder daad geluk voor het echtpaar Vos aan de Zeeburgerdijk te Amsterdam. Op 15 maart jl. kwam Charles Oorver, rechts op de foto, hen de eerste prijs voor hun in zending in de 7-ideeënactie overhandi gen: een reis voor twee personen naar Königswinter in het hoe kan het ook anders Zevengebergte. Uit de bijna vijfduizend inzenders van een bewaarbon met een leuke of bijzon dere ervaring waarbij de 7 een rol speel de, werden zij beloond met de eerste prijs. Andere inzenders stuurden een Lieve heersbeestje met 7 stippen, een filoso fisch verhaal over de Chinese betekenis van het getal 7, een nieuwjaarskaart met een fles Seven-Up met op het etiket 77UP, een metershoge 7 ingevuld met 7777 zeventjes, enzovoort. Alle inzenders van een 7-bewaarbon ontvingen een brief met een fraaie 7UP sleutelhanger. Een enorm geslaagde actie, die duizen den gezinnen in ieder geval al aan de zeven en misschien ook aan de Seven- Up heeft gezet. 15

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 15