Beursbezoekers van Horecava in groten getale naar Heineken plein Op het terras van het Heineken plein kon men tussen de bedrijven door heerlijk even uitblazen Voor het eerst had Jagermeister een stand op het Heineken plein. Ook dit jaar heeft het Heineken plein op de 22ste Horecava bijzonder veel aan dacht getrokken. Het decor werd wederom gevormd door de Amsterdam se grachtenhuizen en cafés van Mokum 700. Hierdoor bood het met al die sier lijke Oudhollandse gevels een warme gezellige aanblik, die veel beursbezoe kers er lange tijd over deed rondlopen De inrichting van het plein was echter geheel verschillend van vorig jaar, terwijl er ook efige stands aan toegevoegd wa ren. Zo was de Jagermeister-kiosk ge heel nieuw, terwijl ook de informatie stand in een nieuw jasje gestoken was. Beide stonden aan weerszijden van het Manneke Pils dat midden op het plein over de hoofden van de bezoekers heenkeek Ook het winkeltje waarin allerlei Heine ken reclameartikelen verkocht werden, had een veel betere uitvoering dan vorig jaar. Eén van de acties die het meeste aan dacht trok, speelde zich af in het kraampje van Bistro. Men verdrong er zich omheen om te zien hoe een vakman daar tinnen Bistro karaffen stond te draaien. Bij de bestelling van een be paald aantal dozen Bistro wijn kreeg men zo'n tinnen karaf, winkelwaarde ƒ75,-, cadeau. Overigens waren er op deze Horecava nog diverse andere ac ties aan de gang, vooral bij de Gedistil leerd groep. Het accent werd daar ge legd op de jonge jenever en vieux van Hoppe en de oude en jonge jenever van Bokma. Bij de afname van een bepaalde In de Biertuin was het binnen de kortst mo gelijke tijd stampvol. die op naam staan van het Heineken Bouwbureau. Eveneens stond het Bier- pompengilde paraat bij problemen over onder meer de biertapapparatuur Zo was er van alles op het Heineken plein te beleven. Men kon op het terras midden op het plein even uitblazen, of een kijkje gaan nemen in enkele van de talrijke leuke kroegjes, zoals de Amstel Taveer ne en de Whitbread pub De Biertuin, waar men aan het buffet een pilsje kon halen, was een van de drukstbezochte punten van het Heineken plein. Het Hei neken concern kan weer op een heel geslaagde beurs terugkijken, waarop het over belangstelling beslist niet te klagen heeft gehad! De schilderachtige gevels rond het Heine- kenplein gaven het geheel iets typisch oud- Hollands. hoeveelheid Hoppe jonge jenever en/of vieux, gecombineerd met Coebergh bessenjenever, kreeg men een gratis glas-in-lood-hanger verstrekt Bij Bokma werd de oude en jonge jenever naar vo ren geschoven door een bepaalde ver kooptechniek. Ook ons fris ,,wat niet kinderachtig is", namelijk de Shandy, werd zeer duidelijk onder de aandacht van de beursbezoekers gebracht. Bij Vrumona kon men overigens weer een Nieuwsgierigen verdrongen zich rond de Bis tro stand om te zien hoe een vakman daar tinnen Bistro karaffen vervaardigde uitgebreide wand met frisdrankautoma ten bekijken naast het frisdrankencafé. Ook op het gebied van de dienstverle ning droeg Heineken weer zijn steentje bij Zo gaven de Bouwmeesters inlich tingen over onder andere het inrichten van een horecabedrijf Ter illustratie hingen er allerlei foto's van inrichtingen 6

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 6