nici li I is51 i! I II ff®! Hl 1 llffl whEBfaD liepvries koeling ir- je n- st. el ir- s- in Ü2 >h TT? AA* AAAAAAA AAAAAAA AAAAAA AAAAAA AAAAAAA getogen in midden-Neder land, maakte al uitgebreid kennis met het carnavalsge- beuren, toen hij nog als horeca-vertegenwoordiger werkzaam was in het zuiden des lands. „Carnaval is een geweldig feest met een enorm nuttige functie in onze samenleving. Het bevordert namelijk de gemeenschaps zin, het werkt de verbroede ring in de hand en het stimu leert ook zeker de creativiteit van het individu", aldus Prins Han de Eerste. Alaaf. Whitbread promotie in trein wagon. Al was er van buiten niet zoveel aan te zien, menig reiziger zou toch vreemd op gekeken hebben, als hij of zij op 8 of 9 december jl. per abuis de expositietrein van de Nederlandse Spoorwegen in gestapt was. Deze trein stond op bovengenoemde data achtereenvolgens op de stations van Den Bosch, Utrecht, Rotterdam en Am sterdam. Binnenin de trein was een Engelse pub inge richt waar voornamelijk Whitbread bier verkocht werd. Ook ons Heineken bier, dat door Whitbread onder li centie in Groot-Brittannië wordt gebrouwen, was ver krijgbaar. maar het ging toch in de eerste plaats om een Whitbread promotie. Tege- deel aan de heer J. J. Keyzer (24), kandidaat in de farma cie. Drs. P. van Eerde, direc teur Heineken Technisch Be heer, overhandigde deze prijs, die uit een bedrag van ƒ5000 bestaat, op vrijdag 6 januari jl. aan de heer Keyzer (foto 1). De prijswinnaar heeft zich in 1971 laten inschrijven aan de Rijksuniversiteit Groningen voor de studie in de farmacie. In februari 1974 slaagde hij „cum laude" voor zijn kandidaatsexamen. De heer Keyzer heeft als diffe rentiatierichting klinische chemie gekozen en hoopt in juli van dit jaar voor het doc toraal examen farmacie te slagen. Prijswinnaars nationale Hei neken bokbieractie. Heine ken startte in oktober jl. een groots opgezette nationale bokbieractie waarop horeca ondernemers konden inha ken door een antwoordkaart in te zenden. Zij ontvingen daarop reclamemateriaal ter verfraaiing van hun bedrijf en ter ondersteuning van het enthousiasme van hun klanten voor het bokbier. Voor wie extra creatief was vielen fraaie prijzen te beha len. Als eerste prijswinnaar selecteerde de jury uit de ruim 2.500 horeca-onderne- mers, die aan deze actie deelnamen, de heer J. van Heyster van café-restaurant De Sport in Horst in Noord- Limburg. Hij ontving de hoofdprijs een kleuren-videorecorder uit handen van senior product-manager mr. A. J. M Hakkaart van Heineken. Op foto 2 ziet u de heer Van Heyster met vrouw en zoon. Bij deze plechtigheid was ook de bok „Freddy" aanwezig en er werd een goede boeren koolmaaltijd met bokbier ge serveerd. Tweede-prijswinnaar werd de heer J. N. Meiland van hotel restaurant De Wijck in Wijk aan Zee. Ook hij had zijn klanten duidelijk laten weten dat het tijd was voor Heine ken Bokbier want in zijn hal prijkte een levensechte bok. Uit handen van de heer Hak kaart mocht hij een fraaie kleurentelevisie ontvangen, (foto 3) De derde prijs viel ook in Limburg en wel in Gennep bij petit-restaurant „Nieuw Bui- tenzicht" van de heer P. Re- kers. Hij kon een cursus pa rachutespringen volgen als beloning voor zijn creatieve aanpak van het bokbier en zijn gasten, maar hij verkoos een gevulde enveloppe en bleef met beide benen op de grond. Vele andere kasteleins en horeca-ondernemers waren creatief geweest en hadden als eerste resultaat hiervan uit handen van de door het land reizende „Bokbierla- dies" (door Heineken „ge leend" van Martin Air Promo tions) een fraaie doos met zes bokbierglazen ontvangen. Een jury selecteerde uit de bezoekrapporten van de Bokbierladies de 22 overige prijswinnaars die inmiddels een originele kopergravure of een speciale tinnen bierpul ontvingen. Brug opent 43ste groothan del. In Zwolle aan de Ossen- kamp is in december de 43ste Brug groothandel geopend. Deze nieuwe groothandel van de Van Boom Groep B V. heeft een totale oppervlakte van 3.600 m2 (inclusief de bovenverdieping) waarvan 3.200 m2 dienst doet als ver koopmagazijn. Het is de zesde vestiging van de Van Boom Groep Het bedrijf richt zich op de levensmiddelendetailhandel, horeca, bedrijfs- en sport kantines. De afnemers kun nen een keuze maken uit ruim 10.000 artikelen. Op foto 4 ziet u een overzicht van een deel van de non-foodafdeling met op de achtergrond onder andere de grootslagerij. lijkertijd was een aantal En gelse hotelhouders druk doende in deze wagon hotel ruimte te verkopen. Het wa ren hotelhouders van de Trust Houses Forte Hotels, een hotelgroep uit Engeland, waarbij zo'n 800 hotels over de gehele wereld zijn aange sloten, die in deze wagon di recteuren van reisbureaus, tour-operators en andere vertegenwoordigers uit de reiswereld ontvingen. Toekenning Heineken prijs. De toekenning van de Heine ken prijs voor de Groninger Universiteit viel dit jaar ten

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 35