EI6""nOM VAN VRUMONa „Bestempel uw kratten niet tot notitieblad" Om nog eens duidelijk te laten zien wel ke vormen deze verontreinigingen aan neemt, hebben wij deze keer zomaar willekeurig een greep gedaan uit de re touremballage van Vrumona. Hierbij dienen wij, met elkaar, te beden ken dat het krattenbestand vele malen moet circuleren. Daaruit mag dan weer de conclusie worden getrokken dat be staande en reeds vervuilde kratten in toenemende mate meervoudig verontreinigd kunnen raken, waardoor wij met elkaar ten aanzien van dit probleem in de bekende cirkel komen. Een probleem dat óók zijn boosaardige kanten naar de detaillist reeds laat zien. In dit verband willen wij u een reactie van een filiaalhouder uit Amsterdam niet onthouden. Hij schreef ons over zijn be levenissen met een bijzonder boze klant. Een dame kocht bij hem een krat bier en toen zij daarmee bij de kassa kwam wei gerde zij een hogere prijs te betalen dan die, welke vermeld was op een prijsetiket aan de zijkant van de krat. Nader onderzoek leerde onze filiaalhou der dat hij hier te maken had met een winkeliers-inkoopprijs, en dan nog wel één van twee prijsverhogingen terug! De dame liet zich echter door zijn argu menten niet overreden en klampte een juist passerende politieman aan. De in houdsopgave op het etiket kwam over een met de inhoud'en het merk van de gewraakte krat bier. Er hielp geen moe dertjelief aan. Zeker niet op het ge wraakte moment. Mevrouw kreeg haar krat bier voor de door haar geëiste prijs omdat er geen andere prijsaanduiding in de onmiddellijke omgeving van dat bier aanwezig was. Bovendien werd de fi liaalhouder aansprakelijk gesteld voor het niet verwijderen van een dergelijke onjuiste informatie. Direct gevolg: toch een boze klant en een gniffelend publiek, dat inmiddels in de zaak te hoop was gelopen en, na tuurlijk, de partij van de underdog koos. Moraal van dit verhaal? Laten wij samen, een ieder van ons bin nen zijn verantwoordelijkheidsgebied, dit probleem te lijf gaan. Beperk uw plak- en/of schrijfwoede voorlopig tot het aanbrengen van infor matie op labels die bijvoorbeeld later op eenvoudige wijze te verwijderen zijn. Wij van onze kant geven u de belofte dat wij zullen nagaan in hoeverre er bij voorbeeld plakstroken aan de zijkanten van de kratten kunnen worden aange bracht waarop u uw informatie kwijt kunt Deze plakstroken moeten dan wel gelijmd kunnen worden met een plaksel dat later in de spoelmachines weer heel eenvoudig loslaat. Zo'n gedachte is eenvoudiger neerge schreven dan uitgevoerd. In dit verband komen wij hier in ons blad er zeker nog op terug. Voorlopig willen wij met uw hulp de strijd aanbinden onder het motto: ACHTERKAfu TRADEMARK REGISTERED Jv. ulOfflfy 'Ojfrp (Wordt vervolgd). 11

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 11