Heineken Blijf blij met onze plastic krat, gebruik die niet als notitieblad! h fcff tornt» /W iM AMSTEL HORECA- PROMOTIE ficc 60 <v ipik - H m ïk-MMitM MaiM MMwit %M\ r, ai 'fflkfèb ftH' $'1 - b t i t htk. Mm xfks-Ui iPMf *Jkmstdföé. èéikdü f, MfI Iff 'JÉ JlJl Af Xyj%o, Giro f (\ivist ei- 'hfoavjzïij tT \J R-ni/vjoorJ hlO (hnsl-ixAaw CA s Heineken hSX neken l jb- fWbi t f Jl 0 0 00\t\M0 IlijftUi'. CamriecA £-/W*V. 0 Op de kratten komen prijsaanduidin gen voor die tot een (ver) verleden be horen, of voor een ander soort koper zijn bedoeld (Cash en Carry groothandel bij voorbeeld). Bij het afrekenen kan dit voor partijen onvoordelige gevolgen hebben, in de zin van consumentenirritatie! 0 Veel namen zijn zo algemeen dat iedere groothandelaar welhaast iemand met zo'n naam onder zijn afnemers vindt. Verkeerde partijen kunnen zo op verkeerde adressen worden bezorgd, met alle narigheid en kosten vandien. O Onsmakelijke of onaantrekkelijk ogende verpakkingen laten zich moei lijker) verkopen! Denk mee, door het leveren van een idee Wij schreven het al hiervoor: de techniek laat ons in dit geval in de steek. Samen met u willen wij daarom op dit moment een begin maken om aan een kwalijke ontwikkeling een halt toe te roepen. O Laat de door ons gesignaleerde han delwijze vanaf heden achterwege. 9 Zeg op, wat beter kan! Vindt men het gewenst om op omverpakkingen infor matie aan te brengen, kom dan met een idee waardoor dit anders kan. Uw idee is in deze goud waard, mits... uw idee voor alle partijen uitvoerbaar is! De verdere ontwikkeling van uw idee is dan onze zorg. 0 Stuur uw idee naar: Heineken Neder land B.V., t.a.v. de afdeling verkoopbe vordering, Burgemeester Smeetsweg 1, Zoeterwoude. 'if In de volgende uitgaven van Tap en Schap houden wij u op de hoogte over het verloop van de ontwikkelingen met betrekking tot dit probleem en de inge brachte ideeën. 9 Onze bewering dat unieke ideeën in deze goud waard zijn willen wij staven door die ideeën met baar(-tjes) goud te belonen. Het succesvolle verloop van de Amstel actie in de thuisverbruikmarkt, bleek niet overal de juiste „aansluiting" te krijgen in de horecamarkt. Reacties werden ontvangen van prijs winnaars die hun cheque niet verzilverd konden krijgen bij Amstel horecabe drijven. Het was dan ook wenselijk om alle Amstel horeca-ondernemers, die in maart jongstleden uitvoerig over de actie geïnformeerd waren, opnieuw op de actie te wijzen. Uit de reacties kwam naar voren dat er in het bijzonder problemen waren bij de Chinees/Indische restaurants. Bij veel prijswinnaars was dit type restaurant juist zeer in trek. Het door veel Chinezen niet beheersen van de Nederlandse taal was voor ons aanleiding eens een andere weg te be wandelen bij het maken van een mailing van de horeca-ondernemers. Weliswaar kent het Chinees in de spreektaal zeer veel verschillende va rianten, maar de schrijftaal blijkt geheel uniform te zijn. In de mailing die werd verzonden naar de Amstel horeca-ondernemers werd bijgaande Chinese tekst opgenomen. De actie wordt hierin in het kort uiteengezet. 11

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1977 | | pagina 11