B3,een aparte verschijning in de vruchtensappen en -drankenmarkt It c De ontwikkeling vandevruchtc en-dranken] 1971-1926 (m miljoenen liters) ^Vt2 E/23 M/Z5 19 De explosieve groei van de markt voor vruchtensappen en -dranken laat zich vooral verklaren door de opkomst van goedkope sappen. ke ondersteuning die dit merk, conform de Vrumona aanpak, onder meer via te levisie en radio krijgt, zal die positie nog verder worden uitgebreid. Nu is B3 niet goedkoop, integendeel. Het B3-assortiment (jus d'orange, gra pefruitsap, appelsap, tomatensap, toma tensap gekruid en druivensap) omvat hoogwaardige kwaliteitsprodukten. En die kwaliteit moet nu eenmaal worden betaald. De stijging van de B3-omzet blijft daarom ook achter bij die van de totaalmarkt. Een begrijpelijke zaak. Toch gelooft Vrumona in de toekomst van B3. Immers: 0 er is een groep consumenten, die goedkope sappen per definitie wan trouwt; 0 er blijft bovendien een markt voor hoogwaardige kwaliteitssappen (die vaak bij wat meer bijzondere gelegen heden worden geserveerd); 0 in elk compleet winkelassortiment horen ook hoger geprijsde kwaliteitsar tikelen, zoals B3 vruchtensappen. Met deze artikelen verhoogt de winkelier het vertrouwen van zijn klanten in zijn zaak; 0 naarmate er meer consumenten vruchtensappen gaan drinken, zullen er ook meer geneigd zijn kwaliteitssappen te proberen. B3 is momenteel marktleider in het duurdere sappensegment. Door de ster- +8,7% +11,8% +21,5% +40,7%+50,5% stijging t.o.v. het daar^ aan voorafgaande jaar

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1977 | | pagina 19