Eenmalige fles completeert het assortiment eenheid van 24 flesjes kan men zonder probleem onder de arm meenemen. Door het korte model van de fles neemt deze weinig ruimte in de koelkast in. En het gesjouw naar de winkel met lege flessen en kratten kan in het vervolg achterwege blijven. De op een pallet aangeleverde eenheden lenen zich bij uitstek voor het maken van een op vallende en verkoopbevorderende display in de winkel. Geadviseerd wordt om zo mogelijk een heel pallet neer te zetten en hiervan het bovenste deel tot een piramidevorm op te bouwen, waarbij een 6-pak uiteindelijk de top vormt. Vanzelfsprekend dient men bij plaatsing in het schap ook het 6-pak als verkoopeenheid op te nemen. De adviesprijzen voor de ViCA^ consument, inclusief BTW, J zijn per 24 flessen ƒ20,64; Per 6-pak ƒ5,16 en per PT fles 86 cent. In verge- lijking met de advies prijs voor Amstel blik is Amstel in eenmalige verpak king 9 cent goed koper. De intro ductie van Amstel pils in de eenma lige fles geschiedt onder meer met advertenties i de vakpers, informatie via de broadsheet met als titel „Dit Amstel flesje ziet u nooit meer terug", een mailing naar groot- en kleinhandel en naar agenten, het uitgeven van P.O.S.-materiaal en het beschikbaar stellen van zwart/wit-afdrukken van illus traties die kunnen worden gebruikt bij het sa- bistellen van reclamefolders. Consumenten- en handelsonderzoek heeft aange- dat dtiieuwe Amstel verpakking een kansrijke aanvul- het baande Amstel assortiment. Met name werd de «:i0op ervan niet seizoengebonden zal zijn, maar dat imste'n de eenmalige fles het gehele jaar door in het assortiment te houden. an Amstel

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1977 | | pagina 9