m AMSTEL Amstel komt deze zomer met een éénmalige verpakking op de markt: de 33 cl monofles. Zes van deze statiegeldvrije flesjes zijn samengebracht in een clusterverpakking met han dige greep. Vier van deze zogeheten six-packs (in het ver volg van dit verhaal 6-pak ge noemd) zijn gewikkeld in doorzich tige krimpfolie, waardoor een attractieve winkeleenheid van 24 fles sen wordt verkregen. Een - uiter aard - grotere krimpfoliehoes zorgt ervoor dat 80 van deze eenheden worden bijeengehou den op een pallet, dat als enige retour komt. Met deze voor Amstel unieke verpakking kan men van medio juni af kennisma ken. Voor de handel betekent de introductie van de eenmalige fles ongetwijfeld een aantrek kelijke bijdrage in het streven naar efficiency-verbetering. Doordat geen inname van lege flessen en kratten meer behoeft plaats te vin den en men dit soort retourgoe deren ook niet meer hoeft op te slaan, wordt een aanzienlijke ruimtebe sparing verkregen. Ook zal sprake zijn van minder handling-kosten. De pallethoezen zorgen ervoor dat de lading stevig is verpakt. Men kan ervan verzekerd zijn dat de lading stofvrij blijft. De consument zal de eenmalige ver pakking als plezierig ervaren. Het kleurrijk bedrukte 6-pak is compact van vorm en laat zich gemakkelijk dragen tussen duim en wijsvinger, waarvoor bovenin twee gaten zijn gestansd. Ook de ®iste ton: toond dat dtjieu ling is op het bftaai vastgesteld dat de vdooj het gewettigd is Amsteln d Dat's a

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1977 | | pagina 8