Tenido port nu op fles geïmporteerd JAGERMEISTER: aantrekkelijke acties voor horeca en slijter noemen; er was een ruime toename in de omzet van de literflessen Jagermeister te constateren. Onder het motto „Proef nu Jagermeis ter" is in de maand mei een op de con sument gerichte actie gestart. Doel van de actie was de latente interesse van de consument voor Jagermeister om te zetten in een koopdaad De consument werd hiertoe aangespoord door de spe ciale aandacht die de miniatuurflesjes (1/10 I) kregen bij de slijter. Door de gunstige prijs van deze flesjes De Nederlandse markt voor port vertoont de laatste jaren een forse groei: in 1974/75 een stijging van 11 procent en in 1975/76 een stijging van liefst 25 procent. Evenals dit bij sherry het ge val is, zien wij ook bij port een toenemende import op fles: in 1975 was dit 31 procent van het totaal en in 1976 al 35 procent. Een en ander heeft, mede gezien het succes van Tenido sherry Spaanse bot teling, geleid tot de introduc tie van Tenido port Portugese botteling. De afgelopen maand is Wijn handel Reuchlin B.V. begon nen met de aflevering van de geheel vernieuwde Tenido port. Een herintroductie om dat de merknaam Tenido ge handhaafd is, maar eigenlijk zou men beter kunnen spre ken van een introductie, want noch het produkt, noch de verpakking is gelijk gebleven De nieuwe Tenido port wordt in Portugal geblend en ge botteld door een van de grootste port shippers, na melijk Warre Ca.Lda. De firma Warre staat garant voor de voortreffelijke kwaliteit van deze Tenido portwijnen. Zo wel de Ruby (rood) als de White kwam in een onlangs gehouden smaaktest als zeer bijzonder naar voren en kwa litatief als hoogstaand. De verpakking is aangepast aan de sfeer en kwaliteit die port eigen is. Tenido port in de nieuwe robuuste fles, met het fraaie etiket en Portugese kwaliteits-garantiezegel, is een sterke troef in het apéri- tievenassortiment van Wijn handel Reuchlin B.V. Tenido port 0.7 liter Ruby en White, handelsprijs f 7,20 exclusief B.T.W. Tijdens de introductieperiode tot en met eind juni 6.90. was er een grotere kans op de zoge noemde proefaankoop De slijter ontving via de vertegenwoordi ger een opsteker voor het toonbank doosje met 12 miniatuurflesjes en tevens een groot raambiljet om de aandacht van de consument te vangen. Ook kreeg hij de beschikking over flesstickers om op zijn ruit te plakken. Een aantal spe ciale Jagermeister-tassen completeer de het geheel. Ook deze actie is positief ontvangen; bovendien heeft de handel enthousiast ingehaakt op de activiteiten. Jagermeister voert sinds kort een eigen vlag Jagermeister heeft voor de horeca in de maand april een aantrekkelijke actie qe- voerd. Bij afname van elke literfles Jagermeis ter ontving de horeca-ondernemer een fraai glaasje. Verder kreeg hij een aantal kelnerblocs en werden bij hem in de zaak de bekende Jagermeister asbak ken geplaatst. Ook de gratis schenkkurken vielen zeer in de smaak. Het resultaat van de actie is succesvol te

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1977 | | pagina 3