1976 1975 ^fPSICOVA pfPSIC0lA Grote Pepsi-Cola zomer- promotie Gedurende de maanden juni, juli en au gustus wordt voor Pepsi-Cola een zo- merpromotie gehouden, die het zeker bij de jongeren goed zal doen. De bedoeling is dat er zoveel mogelijk woorden worden gemaakt van de letters die voorkomen in de woorden „likke baardend", „lekkerlessend" en „kloek- klinkend". Elke week wint diegene die in de week daarvoor het grootste aantal woorden heeft bedacht een National hifi-stereo- set, bestaande uit een 2 x 20 watt ver sterker, een tuner en een platenspeler (dit alles tezamen in een fraai audio-rek) alsmede twee luidsprekerboxen en een Sennheiser hoofdtelefoon. Bovendien zijn er wekelijks 100 troostprijzen in de vorm van een Pepsi hang-ballpoint be schikbaar. In totaal zijn er 12 National hifi-stereo- sets te winnen. Maar ook de winkelier wordt niet verge ten. Want wint één van zijn klanten zo'n hifi-stereoset, dan krijgt hij er zelf ook een. Daarnaast kan hij nog meedoen aan een displaywedstrijd, waarmee hij eveneens een stereoset kan winnen. In totaal omvat de prijzenpot dus 36 Na- 200 180 160 140 120 100 80 60 40 20 19 72 1973 1974 1975 1976 WSICOUt 1 LITER tional hifi-sets en 1200 hang-ballpoints. Deze actie wordt krachtig ondersteund: door advertenties in de pop- en jeugd bladen en door middel van displaymate riaal. Bovendien zal op enkele miljoenen Pepsi literflessen een hanger worden aangebracht, waarop de wedstrijdvoor- waarden uitvoerig zijn vermeld. De colamarkt groeit... De colamarkt groeit snel. Eén op de vier glazen fris is tegenwoordig cola; vijf jaar geleden was dat nog één op de zeven. Als dat zo doorgaat zal er in Nederland over enkele jaren meer cola worden ge dronken dan sinas. En van al die cola is ruim tweederde van Pepsi en Coke. Maar Pepsi groeit harder Pepsi's marktaandeel is de laatste jaren sterk toegenomen; en dat in een snel groeiend colasegment! De merkbekend heid is groot. Wie Pepsi verkoopt, heeft z'n omzet ook fors zien groeien. Boven dien is Pepsi nu haast overal te koop Het gaat Pepsi dus voor de wind. Om nog een vergelijking te maken: drie jaar ge leden verkocht Coke vier maal zoveel als Pepsi, nu nog twee maal zoveel. Er is ook een grote groep consumenten die een duidelijke voorkeur voor Pepsi heeft. Pepsi onderscheidt zich dan ook qua smaak en samenstelling duidelijk van B-merken en eigen merken. Dit alles pleit ervoor om zowel Coke als Pepsi in huis te hebben; de twee enige échte cola's waar de consument graag iets meer voor betaalt. Pepsi in het assortiment. Daar valt veel mee te verdienen! Y t ttlüffl, -tuxi"' t rtuF' ;fPSIC0l» 'PSI coi» index 1972= 100

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1977 | | pagina 18