BVM-presentaties 8 Een glas wijn vormt een uitstekende combinatie bij fondue. Geef pa z'n pils bij de barbecue! Een samenwerking op heel andere basis heeft Heineken met het Bureau Voor lichting Merkartikelen. Dit bureau geeft onder meer gastlessen aan huishoudscholen, waarbij het idee „koken anders dan anders" met facet ten als barbecue en fondue wordt belicht onder het motto: thuis feestelijk uit eten. In de periode van september 1976 tot en met maart 1977 zijn ruim tweehonderd gastlessen verzorgd. De gegevens voor deze gastlessen worden gehaald bij ver schillende bedrijven, die samen inhoud geven aan informatie over afwisseling in het dagelijkse menu. De merken die hieraan meedoen zijn: Becel, Bistro, Campina, Culinaria, Hak, Heineken, Husqvarna, Knorr en Krom menie. Door middel van vloeiend in el kaar overlopende dia's en een tekst op de geluidsband, worden de leerlingen geïntroduceerd in de kunst van het an ders dan anders koken. Allereerst krij gen zij leuke informatie over het barbe cuen, waarbij ruimte is opengelaten voor Mevrouw S. Smit-de Jong toont de leer lingen een exem plaar uit de zelf- maak-barbecue-mo- de. wezigen uitlokt en beantwoordt en do cumentatiemateriaal uitdeelt, zodat de leerlingen zelf thuis het een en ander rustig kunnen herlezen. De gastlessen vallen bij de scholen uit stekend in de smaak. Zozeer zelfs, dat vaak aan het eind van het schooljaar een fondue- of barbecueparty gegeven wordt, die de leerlingen zelf voorberei- derhoudende avond, waarbij de huis vrouwen op een prettige manier attent gemaakt worden op de produkten van Heineken. De aanpak van BVM is door haar per soonlijke benadering uniek en daarom een zinvolle aanvulling op reclame via tijdschriften, radio en tv. eigen creativiteit in de vorm van bijvoor beeld zelf-maak-barbecue-mode: schor ten, handschoenen, servetten enzo voort. Ook het ieder-z'n-eigen-minibarbecue- idee, dat te realiseren is met één bloem pot per leerling, werd enthousiast ont vangen. De barbecue-mode is natuurlijk gemakkelijk te veranderen in fondue mode. Fondue is namelijk het volgende aspect bij de presentatie. Hierbij worden de leerlingen ook gewezen op de fondue met behulp van bouillon (dat veel minder vet is) in plaats van olie Alle presentaties worden begeleid door een gastlerares, die vragen bij de aan- den. Zij kunnen dan natuurlijk gebruik maken van alle door BVM gegeven ideeën. Naast de gastlessen op huishoudscho len, worden ongeveer 275 presentaties per jaar gegeven aan huisvrouwenver enigingen. Op deze manier benadert BVM in 1977 ruim 30.000 consumenten met onze produkten. Elk merk komt nu individueel aan de or de en niet zoals in voorgaande jaren sa men met een ander produkt. Bij deze vorm van presentatie wordt eveneens gebruik gemaakt van een au dio-visual, ondersteund met een profes sionele geluidsband. Natuurlijk bege leidt een gastvrouw het geheel, zodat ook hier sprake is van een gezellige, on- Aandacht voor het Heineken gedeelte uit de BVM-presen- tatie

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1977 | | pagina 8